Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Mali mehaniki imajo prihodnost še vedno v svojih rokah

04.10.2023

gmt_sproti_26.jpg Digitalizacija in elektrifikacija voznih parkov bosta marsikaterega neodvisnega mehanika postavili pred velik izziv. Za zdaj imajo neodvisni mehaniki v Sloveniji prihodnost v svojih rokah, ključno za obstanek na trgu pa bo stalno izobraževanje in krepitev znanj. Nemški Inštitut za avtomobilsko gospodarstvo (IfA) je podrobno preveril stanje in napovedi glede vzdrževanja vozil ter rezultate predstavil v študiji "Servisni trg 2040: Perspektive in strategije za neodvisne delavnice." vezano na nemški trg vozil bo sodeč po raziskavi do konca desetletja izginila vsaka peta neodvisna delavnica, do leta 2040 pa se bo njihovo število zmanjšalo celo za 40 odstotkov.

Nevarnosti in priložnost

To so sicer napovedi za Nemčijo, ki pa so zelo aktualne tudi za slovenski trg vzdrževanja vozil. "Za zdaj imajo neodvisni mehaniki pri nas še vedno vse v svojih rokah," pravi Matej Habjan, produktni vodja v podjetju GMT, kjer skušajo mehanikom pomagati tudi s stalnimi izobraževanji in sodelovanji s priznanimi dobavitelji. Kljub temu, da se vozni park hitro spreminja v smeri novejših tehnologij, predvsem elektrifikacije, pa po mnenju Habjana vlak še ni odpeljal. Vzrok? Za razliko od skandinavskih držav in držav srednje Evrope se pri nas vidne večje spremembe na poprodajnem trgu, ki močno vpliva na delo neodvisnega mehanika, še niso zgodile.

gmt_sproti_15.png

"Kot ob vsaki »tektonski« spremembi v poslu, v avtomobilski panogi je to elektrifikacija vozil, se na eno strani pojavijo nevarnosti na drugi pa priložnosti. Dva ključna dejavnika, ki lahko močno vplivata na njihovo delo v prihodnje, sta naložba v znanje in volja do dela. S tem se lahko poistoveti vsak, ki želi biti uspešen v poslu," pravi Habjan.

V pomoč tudi skupina GMT

Skupina GMT posredno sodeluje s proizvajalci vozil, saj so njihovi dobavitelji v veliki meri isti kot tisti, ki avtomobilske dele vgrajujejo v nova vozila. Habjan kot dober primer prakse navaja žaromete. Podjetje GMT d.o.o. sodeluje s tremi glavnimi proizvajalci originalnih žarometov: Valeo, Hella in Magneti Marelli. Podobno je tudi na drugih segmentih avtomobilskih delov, ki so bolj povezani z elektrifikacijo. "Sodelujemo s priznanimi dobavitelji, preko katerih že zdaj ponujamo npr. kompresorje klime za električna vozila (Denso), Bosch in Delphi sta prav tako izredno prisotna pri novih tehnologijah,"razloži Habjan in dodaja, da niso le artikli del sodelovanja z dobavitelji, ampak slednji zagotavljajo tudi izobraževanja.

gmt_sproti_30.jpg

GMT s pomočjo Avto Akademije, predvsem pa prek vsakoletnega dogodka Tehnološka konferenca, omogoča prednost teoretičnega in praktičnega znanja s strani dobaviteljev do mehanikov. "Na Tehnološki konferenci lahko udeleženci prejmejo mnogo več informacij, kot bi jih dobili z brskanjem po internetu, glavna dodana vrednost pa je, da so v neposrednem stiku s proizvajalci," zaključuje Habjan.