Majhen, a popadljiv Terrier
05.02.2022Koenigsegg je predstavil pogonsko enoto Terrier, ki združuje ogromno moč in navor v zelo kompaktni enoti.
Švedski proizvajalec superhitrih avtov se vse bolj preusmerja v električno dobo in želi očitno postati dobavitelj visokozmogljivih pogonskih sklopov za raznovrstna vozila. To niti ni presenetljivo, saj je bil butični izdelovalec doslej znan kot eden redkih, ki je sam razvijal bencinske motorje za svoja vozila in tudi številne druge ključne sklope za prenose moči in podvozje. Kot dosedanji rezultat iznajdljive severnajške razvojne ekipe velja omeniti trivaljni Tiny Friendly Giant (Mali prijazni velikan) dvolitrski motor brez odmične gredi za ventile. Elektronski nadzor vsakega ventila posebej med drugim omogoča vožnjo v varčnem Millerjevem ciklu, na drugi strani po potrebi pa kar 600 KM moči ter 600 Nm navora. Torej na ravni velikih V8 motorjev, a s precej nižjo porabo.
Druga odmevna tehnična iznajdba iz modelov regera in gemera je Koenigsegg Direct Drive, neposredni prenos moči prek menjalnika s fiksnim razmerjem 2,73:1 (7. prestava) in uporabo hidravlične sklopke HydraCoupe. Vse skupaj je mogoče le ob sodelovanju elektromotorjev.
Elektromotor iz dveh svetov
Nazaj k elektriki. Koenigsegg je zdaj presenetil z izdelkom za širšo uporabo, saj je primeren tudi za navtiko in letalsko industrijo, vključno s helikopterji.
Osnovna in glavna inovacija je Quark, trifazni električni motor, ki meri v širino in dolžino le dobrih trideset centimetrov, širok je dobrih 11 centimetrov. V njem so razvijalci na inovativen način združili tako aksialni kot radialni princip magnetnega pretoka v elektromotorjih. Rezultat je odlično razmerje med močjo, navorom in skupno maso. V številkah: do 250 kW moči in 600 Nm navora za čas 20 sekund, ob skupni masi 28,5 kilograma.
Največjo moč doseže pri 4.000 vrtljajih in jo vzdržuje vse do okoli 9.000 vrtljajev. Potrebe po menjalniku zato ni. Nominalna moč na daljši čas delovanja je 100 kW in 250 Nm navora. Napetost je 850-voltna. Motor je izdelan iz naprednih materialov, za gred so uporabili jeklo tipa 300M, rotor je iz ogljikovih vlaken in izdelan po postopku, ki ga imajo Švedi patentiranega. Uporabljajo posredno tekočinsko hlajenje. Za kako kompaktno enoto gre, so na uradnih fotografijah ponazorili v družbi 0,33 litrske pločevinke njihove energijske pijače.
Pri Koenigseggu pa so šli še velik korak dlje. V eno enoto so združili dva Quark motorja s šestfaznim inverterjem po imenu David na sredini. Ta vsakemu od motorjev zagotavlja tri faze. Na ta način so se znebili potrebe po drugem inverterju v vozilu in prihranili ogromno na masi in prostoru. Celotnemu paketu motorjev in inverterja so dali ime Terrier, Njegova skupna zmogljivost je 500 kW in 1.100 Nm, vse skupaj pa tehta 88 kilogramov. Vsak podobno zmogljiv V8 motor z menjalnikom v današnjih avtih tehta nekajkrat več.
Dodatna prednost je, da je mogoče moč iz vsakega od Quarkov ločeno nadzorovati in tako omogočiti vektorski prenos moči na gnana kolesa. Skupna gostota moči pogonske enote je 6 kW na kilogram, kar je po trditvah proizvajalca trenutno največ v industriji EV vozil.
Enoto Terrier bo imel vgrajen tudi model gemera, tovarnin najnovejši visokozmogljivi štirisedežni GT s pospeškom 1,9 sekunde do 100 km/h in končno hitrostjo nad 400 km/h.