Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Maja letos spremembe pri označevanju pnevmatik

30.01.2021

EU Label 1.jpg

Od leta 2012 mora biti vsaka nova pnevmatika, prodana v EU, označena z nalepko, ki označuje oprijem pnevmatike na mokri podlagi, emisije hrupa in vpliv na porabo goriva. Zasnova je podobna znani energetski nalepki EU za gospodinjske aparate.

Cilj je usmeriti potrošnike k pnevmatikam, ki so varnejše, tišje in energetsko učinkovitejše.

Da bi povečala ozaveščenost potrošnikov in izboljšala nadzor, bo EU posodobila oznake. Nova uredba bo začela veljati maja 2021. Na novi oznaki sta bila prenovljena razreda kotalnega upora in zavorne učinkovitosti na mokrem, medtem ko je kotalni hrup ovrednoten s številom decibelov in črkami A, B ter C.

EU Label 3.jpg

Do podatkov s QR kodo

Potrošniki lahko dostopajo do dodatnih podatkov o izbrani pnevmatiki v evropski podatkovni zbirki, tako da skenirajo kodo QR na oznaki. Uvedena sta tudi dva nova piktograma, ki kažeta, ali izbrana avtomobilska pnevmatika po oprijemu na snegu izpolnjuje homologacijske standarde Unije (snežinka) in/ali gre za pnevmatiko brez žebljev z oprijemom na ledu, ki izpolnjuje novi standard ISO.

Kot so zapisali pri proizvajalcu pnevmatik Continental morajo biti od maja letos informacije z oznake EU za pnevmatike na voljo tudi za pnevmatike za težka gospodarska vozila (razred C3). Na novi oznaki ostajajo razredi od A do C nespremenjeni. Kar zadeva pnevmatike razredov C1 in C2, kjer so prve namenjene avtomobilom, druge pa kombiniranim vozilom, bodo pnevmatike, ki so bile po kotalnem uporu in oprijemu na mokrem prej razvrščene v razred E, odslej razvrščene v razred D, ki je bil doslej prazen, tiste iz razredov F in G pa bodo razvrščene v razred E. Oznaka bo zaradi tega preglednejša in jasnejša.

EU Label 2.jpg

Več pomembnih podatkov za kupce pnevmatik

Namen nove oznake EU za pnevmatike je pomagati potrošnikom, da bodo lahko izbrali varčnejše pnevmatike, hkrati pa bodo dobili tudi podatek o zavorni poti. Kot so še zapisali pri Continentalu, lahko potrošniki kot poslovni uporabniki z izbiro pnevmatik z manjšim kotalnim uporom veliko prihranijo, tako z vidika stroškov goriva kot manjših emisij. Jasne informacije o oprijemu na mokrem bodo pripomogle k večji prometni varnosti, podatek o kotalnem hrupu pa je namenjen zmanjševanju zvočnega onesnaženja, ki ga povzroča cestni promet.