LED matrične luči, ki svetijo kot laserji
29.12.2022Če bi primerjali današnje najzmogljivejše žaromete s tistimi, ki so jih avtomobili uporabljali še desetletje nazaj, bi mislili, da gre za znanstveno fantastiko.
Tekma za najzmogljivejše luči ni bila še nikoli tako napeta kot sedaj, ko vodstvo prevzema Porsche.
Dolgo je bil v vodstvu BMW, katerega laserski žarometi zmorejo svetiti kar 600 metrov daleč naprej. Izredno zmogljive luči imajo mnoge prednosti, pa tudi pomanjkljivosti, saj gre za izredno drage ter tehnično zapletene žaromete.
Zato so več ali manj vsi drugi proizvajalci raje ubrali svojo pot z uporabo LED svetil. Gre za mikro-LED svetila, katerih velikost je primerljiva s človeškim lasom in so združena v čip, ki vsebuje kar 16.384 diod. Vsak žaromet, ki bo sprva vgrajen v najnovejšo generacijo modela cayenne, ima po dva omenjena čipa, kar pomeni, da v obeh žarometih deluje neverjetnih 65.536 mikrodiod. En žaromet tako zmore svetiti z močjo 160 luksov, oba skupaj pa kar 300 luksi.
S to tehnologijo Porsche sledi trendu pametnih žarometov, katerih funkcija osvetljevanja cestišča in okolice je le ena izmed mnogih. Poleg selektivnega oblikovanja svetlobnega snopa, ki določene dele zatemni (denimo druga vozila), je uporaba razširjena še na projiciranje simbolov ter navodil vozniku.
Tako lahko v kombinaciji z navigacijskim sistemom na cesti že veliko prej vidi napoved stop znaka ali pa navodilo za naslednji korak poti.
Zraven spadajo tudi druga varnostna opozorila in še marsikaj. Kjer pa Porschejev najnovejši sistem naravnost blesti, pa je dolžina svetlobnega snopa, ki po trditvah inženirjev iz Stuttgarta seže neverjetnih 600 metrov. Ravno toliko kot prej omenjene BMW-jeve luči.
Še ena prednost naprednih žarometov je energijska učinkovitost. Ta je dobra že zaradi uporabe LED svetil, medtem ko za optimizacijo poskrbi selektivna uporaba le tistih modulov, ki jih v danem trenutku potrebuje. Dokaz za to, da gre zares za izjemen tehnološki dosežek je tudi več kot 25 vloženih zahtevkov za patente.