Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Ko obračalni krog postane (skoraj) pika!

12.11.2022

ZF_01.jpg

Bočno parkiranje v tesne prostore je nočna mora za ogromno voznikov, ki jim pomoč nudijo mnogi sodobni pripomočki, a bi lahko vse skupaj v prihodnosti postalo še nekoliko bolj preprosto. ZF rešitev vidi v sprednjih kolesih, ki se lahko obrnejo kar za 80 stopinj.

Ideja o avtomobilskih kolesih, ki se lahko obrnejo pod pravim kotom, je že zelo stara. Marsikdo jo je tudi že uspešno uporabil, a so stroški, zapletenost in dodatna masa vselej preprečili uporabo v serijskih avtomobilih. To bi se lahko sedaj spremenilo, saj so po trditvah industrijskega velikana ZF, za to sedaj boljši pogoji. Sistem EasyTurn nameseto standardnih 35 do 40 stopinj zasuka omogoča kar 80-stopinjskega. S tem omogoča neprimerno lažje manevriranje med parkiranjem in, kar pri ZF še najbolj poudarjajo, predstavlja cenejšo alternativo zapletenim elektronskim sistemom za samodejno parkiranje, ki postajajo vse pogostejši. Slednji še vedno niso vsemogočni, ampak za delovanje (na račun zagotavljanja varnosti) potrebujejo izpolnitev določenih pogojev, med drugim tudi dovolj manevrskega prostora in čim manj motenj v okolici. To pa v tesnih mestnih središčih z nepotrpežljivimi soudeleženci v prometu praktično ni izvedljivo.

ZF_02.jpg

EasyTurn komponento pretirano previdne elektronike izključuje iz enačbe in se zanaša le na voznikovo znanje, obenem pa je občutno cenejša rešitev. Seveda pa tudi takšen sistem prinaša svoje omejitve. Primeren je le za vozila s pogonom na zadnji kolesi, saj pogonska kolesa tolikšnega zasuka ne morejo učinkovito prenesti. A to danes in še bolj v prihodnosti ne bo več problem, električna vozila imajo namreč veliko pogosteje pogon na zadnji kolesi. Drugi zaplet pride pri blatnikih, ki morajo omogočati dovolj prostora za tolikšen zasuk koles.

ZF_03.jpg

Morda najbolj pereča težava tega sistema pa je volanski mehanizem, ki v klasični zasnovi tolikšnega zasuka ne more omogočiti. Zato je edina primerna rešitev elektronski nadzor zasuka koles. Tudi ta je trenutno že v uporabi in sicer pri električnem dvojcu toyoti bZ4X in subaruju solteri.