Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Kitajci stavijo tudi na motorje na notranje zgorevanje

05.11.2025

Chery1.jpg

Kitajci ne prodirajo na avtomobilski trg le z električnimi motorji. Tradicionalne proizvajalce vozil izzivajo tudi na področju motorjev z notranjim zgorevanjem. Znamki Jaecoo in Omoda, ki spadata pod koncern Chery, sta predstavili enega najvarčnejših bencinskih motorjev.

Najnovejši motor z notranjim zgorevanjem Kunpeng Tianqing znamk Jaecoo in Omoda, ki pripadata koncernu Chery, ima toplotni izkoristek do 48 odstotkov! Ta številka izraža, koliko energije goriva je motor sposoben pretvoriti v mehansko delo. To je eden najboljših izkoristkov, ki močno vpliva na nižjo porabo goriva in manj emisij.

Chery2.jpg

Vsaka odstotna točka predstavlja približno 2,5 % prihranka goriva. Chery računa na povsem novo družino novih motorjev Kunpeng Tianqing s prostornino od 1,5 do 2,0 litra. Motor je zasnovan za uporabo v hibride (HEV), priključne hibride (PHEV) in razširjene električne vozile (REEV) – torej kot del elektrificiranega pogonskega sklopa.

Chery trdi, da ima ta bencinski agregat kompresijsko razmerje 26:1. Pri Cheryju niso razkrili vsega, omenjajo pa nekakšen hiperbolični mehanizem s tremi členi, toplotnoizolacijske premaze in 35-odstotno stopnjo recirkulacije izpušnih plinov. Chery je v raziskave in razvoj vložil več kot 370 milijonov evrov, pri tem pa je sodelovalo več kot 500 inženirjev.

Chery3.jpg

Chery je v revolucionarni motor vložil 200 patentov, ki zajemajo vse vidike procesa, od zasnove do zgorevanja in proizvodnje. Za doseganje izjemne toplotne učinkovitosti je koncern izvedel vsaj 1000 testov, ki so zahtevali več kot 50.000 ur delovanja, tudi v ekstremnih pogojih, kot so zmrzal pri temperaturah -45 stopinj Celzija ali v ekstremni vročini do plus 50 stopinj Celzija.

Očitno je, da tudi Kitajci menijo, da motorji z notranjim zgorevanjem še niso rekli zadnje besede in da ponujajo veliko možnosti za nadaljnje izboljšave.