Kdo je kralj izrednih obiskov servisov?
21.04.2023Pri izbiri rabljenega avtomobila je dobro upoštevati veliko podatkov, le malo kupcev pa v obzir vzame tudi pogostost tovarniških vpoklicev, ki prav tako dajejo pomembno informacijo o zanesljivosti določenega modela.
Ameriška organizacija iSeeCars je razvila poseben sistem, ki ji omogoča razmeroma natančno oceniti zanesljivost vozil za več let vnaprej. Njegova metodologija uporablja podatke Ameriške agencije za varnost v cestnem prometu (NHTSA), ki med drugim vodi tudi statistiko vpoklicev. Torej tiste primere, ko proizvajalec za določen model izvede obvezen servis vseh prodanih primerkov, da bi odpravil proizvodno ali konstrukcijsko napako. To se resda dogaja na dnevni bazi, za milijone avtomobilov po svetu, a nekatere znamke to počnejo bolj pogosto kot druge.
Samo lani je bilo na primer v ZDA 400 vpoklicev za skupnih 25 milijonov avtomobilov, medtem ko je bilo leto 2021 še hujše, saj je bilo vpoklicanih skoraj 35 milijonov vozil v tisoč vpoklicih. Iz tega podatka je torej jasno, da je pri nakupu rabljenega avtomobila za pričakovati vsaj kakšen poziv k odpravi napak, zaradi česar je praviloma treba obiskati uradni servis. Podjetje iSeeCars je na podlagi analize preteklih vpoklicev zadnjih desetih let razvrstila modele po pričakovanem številu vpoklicev v prihodnosti. Neslavni zmagovalec tega »tekmovanja« je Tesla, pa tudi nekaj drugih znamk z daljšo tradicijo.
Pri Tesli je torej verjetnost, da se bo treba v tridesetletni življenjski dobi na vpoklice odzvati največkrat Za model Y na vrhu lestvice to pomeni kar 62-krat, med prvih pet pa so se uvrstili tudi ostali modeli znamke (model X, model 3 in model S). Kot rečeno, so pogostim vpoklicem izpostavljene tudi znamke z veliko daljšim stažem, denimo Volkswagen in Porsche.
V priloženi tabeli gre sicer za ameriškemu trgu namenjene modele, a so podatki še kako zanimivi. Seveda je prav, da omenimo tudi najboljše, ki so pripadali znamkam Mini, Lexus in Mercedes-Benz. Tem se večinoma obeta največ en servisni dogodek.