Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Kateri rabljen električni avtomobil naj kupim?

07.11.2024

Kateri rabljen EV kupiti.jpg

Električni avtomobili sicer še niso naredili preboja, na katerega so nekateri računali, jih je pa že dovolj na cestah, da je vse bogatejša tudi ponudba na trgu rabljenih vozil.

Pri zagrebškem specialistu za popravila električnih avtomobilov vseh znamk EV Clinic so na podlagi svojih bogatih izkušenj pripravili nasvete za vse tiste, ki jih zanima morebitni nakup rabljenega električnega avtomobila. Iz obširnega nabora informacij smo izluščili le nekaj nam zanimivih podatkov o petih najbolj zanimivih modelih, ki se pogosto znajdejo tudi na našem trgu rabljenih vozil.

Tesla model Y Pogonski sklop, še posebej kompakten SDU električen motor, ki poganja tako model 3 kot Y naj bi bil zelo zanesljiv. Težave naj bi se pričele šele po pol milijona prevoženih kilometrih, nov motor pa stane 2.600 evrov. Napake baterije lahko pričakujete precej hitreje, že po 100.000 do 300.000 kilometrih, kar vas lahko po žepu udari vse od 800 do 4.500 evrov. Potem je tu še možnost odpovedi vgrajene polnilne enote, ki se običajno vda med 300 in 500 tisoč kilometrih, nova pa stane 900 evrov.

d5f03a61-8fce-4c82-b0eb-34d6bde0aa75.jpg

Pri EV Clinic dodajajo, da je pri iskanju rabljenega primerka treba preveriti številko VIN, saj ta izda pravo stanje vozila. Če je ob preverjanju številke podano sporočilo »unsupported«, to lahko pomeni, da se je z vozilom dogajalo kaj sumljivega, denimo prikrita resnejša nezgoda. Posledica je, da vozilu ni dovoljena uporaba Teslinih ultra hitrih polnilnic, da ga ne bodo sprejeli na uradnem servisu in da nima veljavne garancije.

Renault ZOE Nad tem priljubljenim francoskim električnim kompaktom niso pretirano navdušeni, saj menijo, da gre za zelo nezanesljiv avtomobil. Najpogosteje odpove pogonski motor, kar se lahko zgodi že pri vsega 100.000 kilometrih. Preventivno popravilo stane tisočaka, nov motor pa pet tisočakov. Pogoste težave povzročajo tudi polnilci, zato je pred nakupom nujno preveriti tudi tega. Tisoč do tisoč petsto evrov stane popravilo inverterja, ki napaja 12V baterijo in menda precej pogosto odpove, lahko pa povzroči tudi vžig baterijskih modulov. Kot pravijo, razloga za to niso našli, sumijo pa 12V baterijo, ki jo je pametno zamenjati pred vsako zimo. Dodatni nasvet, ki so ga delili je, da si ob nakupu postite rezervni fond denarja, ki ga boste morebiti morali uporabiti za kakšno skrito presenečenje.

new-zoe-019.jpg

Volkswagen eGolf Električnega golfa označujejo za zelo zanesljivega, še posebej v primerjavi z bencinskimi in dizelskimi predhodniki. V osnovi gre za dve različici vozil, prva z manjšo baterijo kapacitete 24 kWh in drugo z večjo 38-kWh baterijo. Pri golfu naj bi se napake na motorju začele pojavljati že pri 200.000 kilometrih, pri čemer je cena novega kar devet tisočakov, a se lastniki lahko odločijo za občutno cenejše popravilo in zamenjavo z rabljenim motorjem. Zamenjavo olja v diferencialu priporočajo na vsakih 50,000 kilometrov. Tudi tu je lahko težaven polnilni sistem, ki stane kar 4.000 evrov, a zopet obstaja mnogo cenejša pot z nakupom rabljenega. Baterija začne povzročati težave pri 150 do 250 tisočk kilometrih, a je na srečo popravljiva za precej razumne vsote (800-2.500 evrov). Nov baterijski sklop namreč stane kar 38 tisočakov!

1155912.jpg

BMW i3 Bavarskega pionirja elektromobilnosti označujejo za enega najboljših mestnih avtomobilov v zgodovini, a vseeno opozarjajo na nekaj ključnih pomanjkljivosti. Kot pravijo, je elektromotor odlično zasnovan, a mu manjka hlajenje rotorja, zaradi česar se odpoved lahko zgodi razmeroma kmalu. Največja težava pa je v tem, da je bil motor zasnovan tako, da ga ne bi bilo mogoče popravljati. Kljub temu BMW hvalijo kot tehnično vodilno evropsko znamko na področju elektromobilnosti. Poleg tega poudarjajo tudi, da imajo cenovno najbolj dosegljive nadomestne dele in najbolj natančna navodila za popravila. Še posebej pohvalno je, da so njihovi baterijski sklopi zasnovani z mislijo na popravila ali zamenjave posameznih modulov. Električni motorji naj bi odpovedali pri 200.000 kilometrih, tja do 300 tisoč kilometrov pa naj bi največ zdržal sistem za ogrevanje baterije, ki zahteva tudi najdražje popravilo oz. zamenjavo celotnega baterijskega sklopa. Dodaten nasvet lastnikom je pozornost na nenavadne zvoke motorja, saj lahko ti pomenijo okvaro ohišja ležajev rotorja. V tem primeru je nujno opraviti preventivno popravilo, sicer lahko sledi veliko dražja okvara.

bmw-i3-jubi-cr-bmw.jpg

Stellantisovi modeli Čeprav so v podjetju EV Clinic močno naklonjeni elektromobilnosti, pravijo, da bi se modelom skupine Stellantis na vsak način izognili. Motijo jih že pogoji garancije, ki za vozilo in pogonski sklop ni ločena, ampak skupna, kar pomeni, da lahko zaradi preproste napake kot je zamujen redni servis ostanete brez garancije za baterijski sklop.

2023-jeep-avenger-00004.jpg

Pravijo, da je glavni razlog za izogib slaba kakovost električnega motorja, ki lahko odpove že po vsega 12.000 kilometrih, nov motor pa stane 12 tisočakov. Podobno je z baterijami in polnilniki, ki prav tako pogosto odpovejo. Ob tem dodajajo, da proizvajalec za napake nima primernih rešitev, zamenjave delov v garanciji pa na koncu prinese enake rezultate kot pred popravilom. Pri EV Clinic trdijo, da imajo okoli 40 dokumentiranih primerov slabih izkušenj lastnikov električnih vozil znamk Peugeot, Citroën in Opel.