Kakšni so izzivi za proizvajalce, dobavitelje in trgovce na drobno?
11.01.2025Leto 2025 v avtomobilski industriji bo leto polno izzivov. Pritisk na avtomobilsko industrijo ostaja velik. Predvsem mala in srednje velika podjetja so zaradi plačilne nesposobnosti ogrožena. Težave pri plačilu so posledica nizkih marž, ki se trenutno dosegajo v dobaviteljski industriji.
Dve tretjini članic evropskega združenja dobaviteljev CLEPA dosegata vrednost pod petimi odstotki, četrtina jih je v rdečih številkah. Podjetja preprosto ne zaslužijo dovolj, da bi lahko finančno obvladala preobrazbo.
Zlasti podjetja, ki so se v zgodnji fazi zanašala na e-mobilnost in so zaradi visokih začetnih stroškov finančno dosegla svoje meje, čaka težko leto. Množično odpuščanje se bo iz leta 2024 verjetno nadaljevalo tudi leta 2025.
Po raziskavi nemškega inštituta Ifo se želi 41 odstotkov jeklarskih in kovinskopredelovalnih podjetij zaradi slabega poslovnega položaja znebiti kvalificiranih delavcev. V nemški avtomobilski industriji je okoli 70 odstotkov delovnih mest odvisnih od izvoza. Za nameček je najljubša beseda prihodnje ga predsednika ZDA Donalda Trumpa "carine".
Trump bo prekinil svetovne dobavne verige. Večja proizvodna prisotnosti v ZDA bo dodatno obremenila dodano vrednost avtomobilske industrije v Evropi. Skupaj z vse večjim pomenom Kitajske v avtomobilskem sektorju se uveljavljeni ekosistem avtomobilskih dobaviteljev v Evropi sooča s prerazporeditvijo.
Evropska avtomobilska industrija upa na nedavno podpisan trgovinski sporazum med EU in Mercosurjem. Doslej so južnoameriške države zaračunavale carine med 14 in 18 odstotki za dele vozil in celo 35 odstotkov za avtomobile. Sporazum bo zdaj odprl nove izvozne možnosti, če bo končno potrjen letos.
V AvtoAkademiji smo pisali tudi o tem, da se bodo evropski proizvajalci avtomobilov leta 2025 soočili z milijardnimi kaznimi EU zaradi čezmernih emisij CO2. Govori se o do 16 milijardah evrov. Ni čudno, da večina proizvajalcev hrupno nasprotuje podnebnim kaznim in poziva k odlogu. Zahteve EU glede omejitev voznega parka zahtevajo, da proizvajalci leta 2025 zmanjšajo emisije CO svojih vozil v povprečju za 15 odstotkov pod vrednost iz leta 2021.
Leto 2025 bo leto električnih avtomobilov. Ne zato, ker so nenadoma tako priljubljeni pri kupcih, ampak zato, ker morajo proizvajalci to storiti, če želijo doseči svoje cilje glede flote CO2. 13,4 odstotka registracij novih avtomobilov v Nemčiji je bilo do konca novembra 2024 povsem električnih. Do leta 2025 bo moral biti novih registracij, odvisno od proizvajalca, skoraj dvakrat več. Volkswagen, na primer, potrebuje približno 25-odstotni električni delež, Stellantis je nemškim trgovcem zadal cilj 20-odstotnega.
Cene že padajo, da lahko potrošniki premagajo skepso in kupijo električni avtomobil. Da bi bili rabljeni avtomobili privlačni, potrebujejo določeno razliko v ceni do novih avtomobilov. Če bodo njihove cene padle, bo to neizogibno vplivalo na rabljene avtomobile. Preostale vrednosti rabljenih električnih avtomobilov so že precej pod ravnjo motorjev z notranjim zgorevanjem.
Vprašanje, ki se poraja, je tudi, ali je Evropa že izgubila tekmo za konkurenčno proizvodnjo baterij? To bi bilo usodno, saj baterija trenutno predstavlja približno tretjino dodane vrednosti električnega avtomobila. Plačilna nesposobnost švedskega proizvajalca baterij Northvolt že vpliva na proizvajalce Audi, Porsche in Scanio. Drugi projekti, kot so tisti iz konzorcija ACC battery, so bili ustavljeni. Huda cenovna konkurenca med kitajskimi proizvajalci celic prav tako povzroča padec cen. Še ena težava za Evropejce, ki se že tako soočajo z višjimi stroški energije, surovin in plač.
Ena od rešitev bi lahko bila specializacija za "zelene" baterije. Toda to lahko deluje le, če se bo povpraševanje po električnih vozilih trajnostno povečalo.
Proizvajalci vozil pričakujejo, da bodo litij-ionske baterije s trdnimi elektroliti zagotavljale krajši čas polnjenja, daljši doseg in večjo požarno varnost. Namesto tekočega elektrolita baterije uporabljajo trden elektrolit. Proizvajalci vozil, kot so BMW, Ford, Nissan, Toyota in Volkswagen, poganjajo tehnologijo naprej. VW je na primer napovedal, da bo začel poskusno proizvodnjo v pilotni tovarni.