Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Kako rešiti pogoste težave z vodno črpalko

02.07.2023

Pri febi so preučili nekatere pogoste napake tovarniških vodnih črpalk pri različnih znamkah in modelih vozil ter sami izdelali zanesljivejše različice.

Proizvajalec originalom enakih nadomestnih delov je ugotovil vzroke za odpoved tovarniško vgrajenih črpalk in predlagal tudi ustrezne nadomestne dele, ki preprečijo okvare.

Različni modeli vozil Audi, SEAT, Škoda in Volkswagen z motorji 1.6 & 2.0 TDi.

Napaka

Motor se pregreva, merilec temperature hladilne tekočine kaže več kot 110 °C, notranji grelnik pa slabo deluje. Poleg tega se lahko v krmilni enoti motorja (ECU) shranijo napake v hladilnem sistemu.

Vzrok

Vodna črpalka, nameščena na teh vozilih, ima obroč, ki ga nadzira ECU in prekinja pretok hladilne tekočine, da lahko motor deluje termično bolj učinkovito. A lahko pride do blokade obroča ali pa pride do poškodbe plastičnega kolesca in se loči od gredi.

Rešitev

Ko je motor hladen, odstranite pokrov polnilne posode za hladilno tekočino. Odstranite majhno cev do posode za hladilno tekočino in jo držite nad odprtino polnilne posode. Pri delujočem motorju v prostem teku naj bi iz cevi počasi pritekala hladilna tekočina. Ob povečanju vrtljajev motorja naj bi se pretok povečal. Če pretok ne narašča, je to znak okvare vodne črpalke.

Zamenjajte pokvarjeno vodno črpalko s febi 180948, ki ima izboljšan dizajn nadzornega obroča. Ta črpalka je bila temeljito testirana, da odpravi možnost okvare, ki pogosto doleti originalne črpalke. Z nje je treba odstraniti magnetni ventil in ga namestiti na novo črpalko, vključno z novimi tesnili, ki so priloženi v kompletu.

Napolnite hladilni sistem s pravilno hladilno tekočino, nato s pomočjo ustrezne diagnostične naprave izvedite postopek vakuumskega izpuščanja zraka iz hladilnega sistema. Nazadnje izvedite postopek odstranjevanja zraka iz hladilnega sistema, spet s pomočjo primerne diagnostične naprave, da izločite ves zrak iz sistema.

Modeli citroen C1 1.0, peugeot 107 1.0, subaru justy 1.0, toyota aygo 1.0/yaris 1.0.

Napaka

Puščanje vodne črpalke

Vzrok

Originalna vodna črpalka lahko pušča, ker je uporabljen material iz perforirane jeklene pločevine. V najslabšem primeru to lahko povzroči resno škodo na motorju.

Rešitev

Febi priporoča uporabo vodne črpalke št. 32682. Ta spremenjena različica vodne črpalke je izdelana iz aluminijastega litega materiala, kar jo naredi znatno močnejšo in preprečuje puščanje. Poleg tega dobavlja febi vodno črpalko 32682 skupaj z zahtevanim tesnilom in primernim kompletom vijakov.

Nasvet za montažo: Pri namestitvi nove različice (32682) uporabite priložene vijake. Navor vijakov naj bo nastavljen na 28 Nm. Vedno je treba upoštevati specifikacije proizvajalca vozila. Tako stare kot nove različice so še vedno na voljo na trgu; vendar nova različica ne vsebuje zahtevanih vijakov.

Različni modeli vozil Volkswagen, Audi, Seat in Škoda, opremljeni z 1,4-litrskim TDi motorjem.

Napaka

Pretirano segrevanje motorja, merilnik temperature hladilne tekočine prikazuje več kot 110 °C, slabo delovanje grelnika kabine. V enoti za nadzor motorja (ECU) se lahko kopičijo napake glede hladilnega sistema.

Vzrok

Vgrajena vodna črpalka v teh vozilih ima krmiljen obroč, ki prekine pretok hladilne tekočine, da motor deluje termično bolj učinkovito. Vendar se lahko pretok zagozdi ali pa pride do poškodbe plastičnega kolesca in se loči od gredi.

Rešitev

Prepričajte se, da je motor ohlajen, nato odstranite pokrov za polnjenje hladilne tekočine. Odstranite majhno cev, ki vodi do posode za hladilno tekočino, in jo postavite nad odprtino posode. Ob vžganem motorju naj bi iz cevi počasi kapljala hladilna tekočina. Ob povečanju števila vrtljajev motorja naj bi se pretok povečal. Če se pretok ne poveča, to kaže na okvarjeno vodno črpalko.

Zamenjajte okvarjeno vodno črpalko z modelom febi 108778, ki je klasična vodna črpalka in odpravlja možnost okvare zaradi krmilnega obroča. Elektromagnetni ventil je treba odstraniti iz stare črpalke in namestiti na novo črpalko skupaj z novimi tesnili, ki so priložena v kompletu. Na ta način bo sistem za upravljanje motorja prepoznal ventil. Če ne zamenjate elektromagnetnega ventila, bo zabeležena napaka v upravljanju motorja.

Napolnite hladilni sistem z ustrezno hladilno tekočino in izsesajte zrak iz hladilnega sistema s pomočjo ustrezne diagnostične naprave. Na koncu izvedite postopek odstranjevanja zraka iz hladilnega sistema s primerno diagnostično napravo.