Kako odpraviti cviljenje zavor
04.07.2021Cviljenje med zaviranjem je za uporabnika in naključne prisotne zelo nadležno. Odprava hibe je lahko kar finančni zalogaj, zato je bolje preprečiti njen nastanek. Ogromno je odvisnega že od kršenja pravil pri montaži.
Pri specialistu za zavore Brembo so na podlagi svojih bogatih izkušenj pripravili nekaj koristnih nasvetov za delavnice, z upoštevanjem katerih se je mogoče cviljenju zavor izogniti skozi celotno življenjsko dobo. Seveda je izbira kakovostnih nadomestnih delov predpogoj.
1. Diski
Pri servisiranju zavor vedno preglejte stanje diskov in njihovo debelino. Najmanjša še dopustna je ponavadi označena na zavorni površini. Če debelina pade pod dopustno, je treba disk obvezno zamenjati, saj ni več sposoben pravilno razporejati visokih temperatur med zaviranjem. Pri Brembu tudi toplo odsvetujejo izmenjavo ali brušenje zavorne površine. Serviser bi moral pri vsaki menjavi zavornih ploščic preveriti, ali so na disku nastale vdolbine ali celo razpoke.
Pomembna je tudi pravilno čiščenje vključno z zavorno površino. Uporabljati se sme le za to primerna sredstva.
2. Čeljusti
Njihovo površino je treba očistiti vedno pred namestitvijo novega diska. Za odstranjevanje nanosov in rje je primernih veliko sredstev, med njimi je ena najbolj nujnih tudi železna krtača.
3. Centriranje
Serviser mora pred in po menjavi diska s primernim orodjem vedno preveriti njegovo centriranost. Odstopanje od idealne osi pri nameščenem disku je lahko le 0,10 milimetra. Prav premajhna pozornost pri držanju znotraj te mere je eden glavnih razlogov za vibracije, ki nastajajo kasneje pri zaviranju. Pri centriranju je treba namestiti vijake kolesa, da se s tem simulira debelino kolesa.
4. Zavorne ploščice
Pri servisiranju zavor je treba vedno preveriti stanje ploščic glede ohranjenosti debeline in površine. Izrabe prek predvidene meje vpliva na slabšo varnost zaviranja in na neljube zvoke. Ploščice morajo biti vedno nameščene v pravilni smeri, kar proizvajalci označijo s puščicami, črkama L in R, izrisanima luninima polovičkama ali kako drugače. Montaža na napačnem mestu bo povzročalo neželene zvoke.
5. Zaporni mehanizem
Pri servisiranju je treba preveriti stanje, očistiti rje in namazati drsne mehanizme in druge gibljive dele čeljusti. Za mazanje se uporablja namenske masti, po potrebi jih je treba menjati.
6. Navor
Uporaba kvalitetnega navornega ključa je pri zategovanju vijakov na zavorah bistvenega pomena. Prav uporaba napačnega navora in napačna stopnja zategovanja se namreč konča z "glodanjem" v zavorah, podrhtavanjem pedala in potencialno tudi poškodbah diska. Preverite ustrezne vrednosti navora, ki veljajo za posamezno vozilo.
7. Pravilo 300 kilometrov
Ko serviser opravi svoje, nastopi pomembnih 300 kilometrov za voznika, med katerimi mora omogočiti novim zavoram, da se "uležijo". Na tej razdalji bi se moral voznik izogibati naglim in močnim zaviranjem, hkrati pa bi moral biti pozoren na morebitne vibracije in zvoke med vožnjo in zaviranjem. Pravilno uležane zavore so bistvenega pomena za kasnejšo pravilno obrabo diskov in ploščic ter s tem izogibanju cviljenja.