Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Kako je Toyota izboljšala polnjenje baterije električnega bZ4X?

06.12.2025

toyota-bz4x-28.jpg

Toyota je predstavila posodobljeni električni SUV bZ4X. Vgradili so nove baterije, ki jih dobavlja Prime Planet Energy & Solutions (PPES). Imajo modularno zasnovo z večjim številom celic na modul – 26 – a jim vseeno ni bilo treba povečati dimenzije baterijskih sklopov. Baterija 57,7 kWh vključuje 78 celic, baterija 73,1 kWh pa 104 celice (prej 96). PPES je skupno podjetje Toyote (51 %) in Panasonica (49 %).

2026-bz4x-awd-precious-metal-exterior-014.jpg

Izboljšani časi polnjenja

Cilj Toyote je bil zagotoviti krajše čase polnjenja z enosmernim tokom (DC) ter konsistentno polnilno zmogljivost pri različnih temperaturah, še posebej pri hladnem vremenu. To so dosegli z izboljšanim nadzorom baterije, programske opreme in strojne opreme ter z uvedbo nove funkcije predpriprave baterije (pre-conditioning). Za polnjenje z izmeničnim tokom je vgrajen novi 22-kW polnilnik (doplačilo), 11 kW polnilnik je standarden.

toyota-bz4x-29.jpg

Predpriprava baterije

Predpriprava baterije je ključna za skrajšanje časa polnjenja, zlasti v mrzlem podnebju. Funkcija ogreje baterijo na optimalno temperaturo pred polnjenjem. Z optimalno ogreto baterijo traja hitro DC-polnjenje (10–80 %) 28 minut – ne glede na zunanjo temperaturo od -10°C do +25°C. Predpripravo je mogoče aktivirati ročno prek multimedijskega zaslona, časovno nastaviti ali pa se aktivira samodejno, ko je v navigacijo vnesena hitra polnilnica.

2026-bz4x-awd-precious-metal-exterior-017.jpg

Hlajenje in gretje baterije

Sistem vodnega hlajenja po potrebi uporablja hladilno sredstvo iz klimatske naprave vozila za znižanje temperature hladilne tekočine. Hladilnik deluje na spodnji strani baterije, kar zagotavlja enakomerno hlajenje vseh celic. Standardno vgrajena toplotna črpalka v klimatskem sistemu omogoča energijsko učinkovito delovanje.

Funkcija ogrevanja baterije omogoča enakomerno ogrevanje vseh celic, z doslednim delovanjem tudi pri zelo nizkih temperaturah, kar pomaga skrajšati čas polnjenja. Sistem uporablja vodni toplotni izmenjevalnik, nameščen med visokotemperaturnim in nizkotemperaturnim hladilnim krogom.