Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Kako deluje FSD - Audijev nov serijski tip vzmetenja

23.02.2025

Audijeva nova tehnologija frekvenčnega selektivnega blaženja omogoča učinkovito izboljšanje udobja in vozne stabilnosti v primerjavi z običajnimi blažilniki.

Audi je pri električnem modelu Q6 e-tron premierno uvedel nov tip blažilnikov, ki delujejo po tehnologiji frekvenčnega selektivnega blaženja (FSD). Gre za serijsko opremo, torej lahko ta tip blaženja kmalu pričakujemo tudi v drugih novih Audijevih sistemih.

Vgrajeni blažilniki na vseh štirih kolesih imajo dodan poseben FSD ventil, ki na pasiven, torej zgolj mehanski način uravnava pretok olja. Odziva se na moč in dolžino pritiska kolesa ob karoserijo.

V primeru počasnejše vožnje prek neravnin, na primer po tlakovani cesti bo ventil dopustil večjo prepustnost olja in s tem močnejše gibanje blažilnika.

Nasprotno pa bo pri bolj dinamični vožnji ventil priprl pretok in s tem poskrbel za manjše gibanje blažilnika. Na ta način se bo avto v zavojih ali pa prek avtocestnih neravnin precej manj gibal, dinamika pa bo izboljšana.
Pri Audiju pravijo, da FSD blaženja omogoča za med 30 in 60 odstotkov manjše delovanje sil na potniško kabino v primerjavi z običajnimi blažilniki, na drugi strani pa izboljša udobje in stabilnost ter s tem tudi varnost. Kot omenjeno, je FSD sistem pri novem SUV Q6 e-tron serijski.

Zračno vzmetenje za še več udobja in prilagoditev

Kot nadgradnjo tehnologije FSD pa je mogoče dodati še Audijev sistem zračnega vzmetenja.

Sistem vsako milisekundo uravnava amortizerje posameznih koles glede na cestne razmere, stil vožnje in izbrani način v sistemu Audi drive select. Elektromagnetni ventili amortizerjev nadzorujejo pretok hidravlične tekočine za natančne prilagoditve. Avto samodejno uravnava višino vozila od tal glede na hitrost, kar izboljšuje udobje, dinamiko in aerodinamiko vozila. Pri veliki hitrosti se tako avto spusti za dodatnih 20 milimetrov k tlom.

Dodatno pa lahko voznik ročno nastavlja nivojski dvig podvozja na vseh štirih kolesih. Za vožnjo po podlagi, ki zahteva večji odmik, lahko dvigne podvozje za do 28 milimetrov nad običajen položaj, tako da je avto dodatno 45 milimetrov nad tlemi.

Na drugi strani pa lahko za 50 milimetrov pod običajni nivo spusti zgolj zadnjo os in s tem pri parkiranem avtu omogoči lažji dostop do prtljažnika in priključitev prikolice.

Foto: Audi