Kaj pomeni EPC lučka in kako odpraviti njen vžig
04.08.2024Lastniki vozil koncerna VAG (Volkswagen) lahko naletijo na problem prižiganja armaturne lučke EPC. Na kaj opozarja in kako jo odpraviti?
Lučka EPC je opozorilo, ki s prižigom obvešča o težavi z elektronskim nadzorom moči (Electronic Power Control - EPC). Prižge se zaradi težav s sistemom za dodajanje plina, razlogi za takšen pojav pa so lahko zelo različni in povezani z drugimi sistemi avta.
EPC sistem upravljajo naslednje enote: enota za nadzor motorja, enota za nadzor zavor, enota za nadzor prenosa in enota za nadzor krmiljenja. V mnogih primerih se bo EPC lučka prižgala hkrati z lučko za motor, ABS ali ESP/ESC, odvisno od težave.
Za izklop EPC lučke je treba prebrati kode napak z uporabo OBD2 testerja. Za njihovo odpravo je treba razumeti sam nastanek. Ko se prižge EPC lučka, je treba prebrati kode napak iz nadzornega modula motorja in nadzornega modula ABS. Če je EPC opozorilna lučka prižgana, je lahko ena ali več kod napak shranjenih v enem od teh nadzornih modulov.
Pogosti vzroki za prižig EPC
Najpogostejši razlogi so odpoved nadzorne enote za plin, poškodovan ABS senzor, počen ABS obroč, okvara na senzorju zavornega tlaka ali poškodovano stikalo zavorne pedalke. Lučka se lahko prižge tudi zaradi težav z ožičenjem ali drugimi električnimi težavami.
Odpoved nadzorne enote za plin
Enota določa, koliko zraka naj vstopi v motor ob pritisku na plin. V primeru okvare EPC sistem ne more pravilno delovati. V primeru težave se bo zelo verjetno hkrati z lučko EPC pojavila še tista za preverjanje motorja.
Pokvarjeno stikalo zavorne stopalke
Stikalo zavorne pedalke ali stikalo zavorne luči, ki aktivira zavorne luči. Uporablja se tudi za druge funkcije, vključno s tempomatom in EPC sistemom. Če je težava s stikalom zavorne pedalke, EPC sistem ne bo prepoznal, kdaj pritisnete ali ne pritisnete na zavorno pedalko. Zato se bo EPC lučka prižgala in zabeležila kodo napake.
Poškodovan ABS
ABS senzorji beležijo pospešek koles. Te informacije uporabljajo ABS sistem in drugi od tega odvisni sistemi, eden od njih je EPC.
ABS senzorji so nameščeni na pestu koles in so stalno izpostavljeni umazaniji, vodi in prahu, kar lahko povzroči okvaro. To lahko povzroči težave z ABS obročem, s pomočjo katerega sistem ABS meri hitrost.
Odpoved senzorja zavornega tlaka
Velikokrat se EPC opozorilna lučka prižge zaradi odpovedi senzorja zavornega tlaka. Ta deluje podobno kot stikalo zavorne luči, vendar ne meri le vklop/izklop, ampak tudi zavorni tlak za zavorno stopalko.
Senzor je nameščen v notranjosti ABS nadzornega modula. V mnogih primerih bo treba menjati celoten ABS nadzorni modul, kar je lahko drago.
Poškodovan senzor kota krmiljenja
Senzor kota krmiljenja se nahaja za volanom in se uporablja za merjenje položaja volana. EPC sistem uporablja te informacije za določitev, v katero smer je obrnjen volan, temu pa prilagodi zavorno silo.
Pri obračanju volana pomaga vzmetna spirala, kjer potekajo žice do senzorja kota volana in gumbov na volanu. Spirala lahko odpove in če se to zgodi, lahko povzroči težave s senzorjem.
Pokvarjen senzor motorja
EPC sistem uporablja veliko različnih senzorjev motorja za pravilno delovanje in če je težava z enim od njih, lahko to tudi povzroči prižig opozorilne lučke EPC. Pomembno je, da serviser preveri in prebere kode napak, da bi ugotovil vzrok nastanka.
Določeni senzorji, ki sprožijo EPC lučko, vključujejo senzor MAF, senzor IAT, senzor ECT ali senzor O2.
Težave z ožičenjem
Pogosto je lahko razlog za prižig lučke EPC tudi težava v ožičenju. Najpogostejši vzroki so prekinjeni ali korodirani električni stiki ali pregoreli stiki.
Ali se sme voziti s prižgano EPC lučko?
Najbolje je takoj prekiniti z vožnjo, s čimer se prepreči dodatno škodo. Zelo verjetno bo avto samodejno preklopil v varnostni način delovanja, s katerim bo skušal preprečiti popolno odpoved motorja ali povezanih sistemov.
Tudi če težava ne vključuje motorja ali povezanih sistemov, je nadaljevanje vožnje še vedno tvegano, če je težava povezana z nadzorom stabilnosti, zavorami, ...