Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Kaj čaka mehanike v 2022

08.01.2022

Za servisne delavnice bo 2022 leto prilagajanj.

Jasno je, da svet vozil vstopa v obdobje hitrih sprememb, ki bodo terjale hitre in odločne prilagoditve. Ne le pri kupcih, temveč tudi pri servisnih delavnicah. Marsikdo se bo nad novostmi zmrdoval in bo vztrajal v svoji sedanji coni udobja, a dejstvo je, da se bodo v nekaj letih tudi pri vzdrževanju vozil zgodile velikanske spremembe, konkurenčno prednost pa bodo imeli tisti, ki bodo nanje prilagojeni.

Ste vedeli, da je lani število novih avtov, ki jih poganja dizel, v Sloveniji padel na le še 24 odstotkov? In da delež novih električnih in elektrificiranih avtov dosega že 15 odstotkov?

Dejstvo je tudi, da delež novih vozil v voznem parku ob naraščajočih cenah v zadnjih letih pada in se povprečna starost slovenskega avta povečuje. Hkrati z uvozom skoraj novih rabljenih vozil iz tujine to pomeni dodaten pritisk oziroma priložnost za nepooblaščene delavnice, saj bodo kupci v prihodnjih letih dlje časa vztrajali pri svojih vozilih in jih posledično večkrat servisirali. A le z modernimi orodji in tehnikami. Fant s kladivom in izvijačem v delavnici torej kmalu ne bo več dovolj, potrebna so številna nova znanja in oprema. Ključna pri tem bodo prav certificirana izobraževanja za vzdrževanje in popravilo.

Pri Avto Akademiji se bomo trudili, da poleg že uveljavljenih tematik razvijemo še nove in da skupaj z dobavitelji podjetja GMT znova začnemo z izobraževanji v živo po Sloveniji. Je pa zaradi trenutne negotove situacije težko napovedati, kdaj se bo to zgodilo, zato priporočamo spremljanje naše spletne strani, na kateri se lahko tudi prijavite za mailing novice. Prav tako vas z novostmi seznanjamo prek družbenih omrežij.

Nekaj pomembnih okoliščin, ki bodo v kratkoročnem ali srednjeročnem obdobju vplivale na delo delavnic:

Z naraščajočim deležem vozil z ADAS sistemi se bo popravilo teh sistemov (zaradi udeležbe v nesrečah ali nedelovanja) še povečalo. Po napovedih podjetja Auto Techcelerator bo zaradi nezmožnosti tovrstnih popravil vse več neodvisnih delavnic postalo nekonkurenčnih, saj ne bodo imeli potrebnih znanj. Po drugi strani bodo prav tisti, ki bodo sposobni certificiranih ADAS popravil, zelo dobro zapisani pri zavarovalnicah. Ustrezno izobrazbo za ADAS servisiranje je mogoče dobiti le prek certificiranih tečajev, do katerih pa je celo znotraj mrež danes težko priti. Takšna izobraževanja pa omogočamo in jih bomo še naprej znotraj Avto Akademije, izobraževalno-raziskovalnega centra za avtoservisno dejavnost.

Od julija dalje bo v skladu z direktivo EU vsak nov avto moral imeti serijsko vgrajene številne nove asistenčne sisteme: AEB zaviranje, parkirni asistent (senzorje ali kamera), pomočnika za ohranjanje voznega pasu ...

Stroški delovanja servisnih delavnic bodo še naraščali. Poznamo dogajanje na področju dviga elektrike in stroškov dela.

Cene rezervnih delov in maziv bodo naraščale in vplivale na končno ceno vzdrževanja. Iskanje razmerja med ceno in kakovostjo bo zelo pomembno tako za stranke kot serviserje.

Letos naj bi članice EU le sklenile dogovor glede direktive o dizajnu rezervnih delov. Na kratko: sedanja ureditev priviligira izdelovalce originalnih delov, Slovenija pa je bila leta 2014 med državami, ki so blokirale liberalizacijo področja.

Pričakovati je tudi nadaljnji pritisk, da bi na ravni EU uredili dostop nepooblaščenih delavnic do podatkov in storitev, ki bodo omogočali ustrezno servisiranje in posodobaljanje vse bolj digitaliziranih novih modelov.