Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Je hibridni porsche 911 sploh še prava stvar?

08.06.2024

Čeprav Porsche hibridno tehnologijo uporablja že več kot stoletje, spomnite se samo modela lohner-porsche iz leta 1901, se je model 911 doslej elektrifikaciji spretno izogibal. Sedaj se je vdala tudi ta legenda, a ne osnovna carrera, pač pa izvedba GTS.

Osnova ostaja bokserski šestvaljnik, ki so mu povečali prostornino s treh litrov na 3,6 litra. Moč bencinskega motorja je nekoliko večja (za štiri kilovate), za dodatek pa poskrbi elektromotor. Skupna moč na zadnjih kolesih zdaj znaša 398 kW (541 KM), namesto prejšnjih 353 kW (480 KM), pri čemer elektromotor, vgrajen v menjalnik, prispeva 40 kW (54 KM) in 150 Nm navora.

Model GTS je pred prenovo imel dva klasična turbopolnilnika na izpušne pline, sedaj pa je eden od njih opremljen z električno asistenco. To pomeni, da je med kompresor in vetrnico (med vroči in hladni del) vgrajen električni motor, ki po potrebi zavrti gred turbine z več kot 100.000 vrtljaji na minuto. Elektromotor ima tudi funkcijo generatorja, kar pomeni, da s pomočjo izpušnih plinov proizvaja električno energijo. Porsche trdi, da lahko tako proizvede do 11 kilovatov moči. Še ena posebnost tega turbopolnilnika je, da ne potrebuje obvoda izpušnih plinov, saj elektromotor poskrbi za zaviranje v primeru presežka izpušnih plinov. Glavna prednost te zasnove je takojšen odziv, ki popolnoma odpravi učinek turbo luknje.

Porschejeva uporaba 400-voltne arhitekture se je pri hibridni nadgradnji izkazala za odlično osnovo. Tudi prej je 911 potreboval to napetost za druge sisteme, na primer za aktivno vzmetenje, v tem primeru pa se izkaže zaradi uporabe pri višjih vrtljajih motorja, saj turbopolnilnik potrebuje izjemno hitrost vrtenja.

Elektromotor v turbini in tisti v menjalniku (pri zaviranju) proizvajata električno energijo, ki se shranjuje v litij-ionski bateriji s kapaciteto 1,9 kWh. Ta je nameščena pod sprednjim pokrovom na mestu, kjer je bila prej običajna 12-voltna baterija, ki so jo inženirji premestili pod polico v zadnjem delu kabine avtomobila. Ta baterija ne le zagotavlja energijo za električne sisteme, temveč omogoča tudi regenerativno zaviranje, kar povečuje učinkovitost vozila.

Novi 911 GTS hibrid združuje prednosti klasičnega bencinskega motorja in sodobne električne tehnologije. Med vožnjo v mestnem prometu elektromotor omogoča tiho in čisto delovanje, medtem ko na odprti cesti bencinski motor zagotavlja vso moč in zmogljivost, ki jo pričakujete od Porscheja. Hibridni sistem omogoča tudi hitrejše pospeševanje, saj novi 911 GTS do 100 km/h pospeši v le treh sekundah, kar je štiri desetinke hitreje kot pred prenovo.

Notranjost novega Porscheja 911 GTS hibrid je obogatena z najnovejšo tehnologijo, vključno z digitalnim kokpitom, ki vozniku omogoča spremljanje vseh pomembnih informacij o delovanju hibridnega sistema. Povezljivost z mobilnimi napravami in napredni asistenčni sistemi zagotavljajo udobje in varnost na najvišjem nivoju.

Foto: Porsche