Izzivi in nagrade, ki jih je prinesla vgradnja ročnega menjalnika v toyoto supro
22.05.2022Ena izmed glavnih pritožb od uvedbe nove generacije toyote supre je bila, da je na voljo le s samodejnim menjalnikom. Da so ljubiteljem vozniških užitkov ustregli z ročnim menjalnikom, je bilo potrebnega ogromno dela in inženirske iznajdljivosti.
Predelave serijskih avtomobilov v nekaj unikatnega so lahko zelo zahtevni projekti, pa ne le za manjše delavnice, ampak tudi za avtomobilske velikane kot je Toyota. To so na lastni koži občutili, ko so v športni model GR supra naknadno vgradili ročni menjalnik. Sprva namreč takšna izvedba ni bila načrtovana, zato avtomobil temu tudi ni bil prilagojen. Čeprav se morda zdi preprosto, so imeli pri tem kar nekaj dela.
Na videz malenkost, ki s sabo potegne veliko drugih
Pod karoserijo so morali inženirji v prostor, kjer je sicer doslej kraljeval 8-stopenjski samodejni menjalnik, najti način za pritrditev kompaktnejšega šeststopenjskega ročnega menjalnika, kar niti ni bil izziv. Več komplikacij pa jim je naredila ureditev kabinskega dela, saj je bilo treba predelati sredinsko konzolo in krmilnik za izbiro načina vožnje. Položaj ročice samodejnega menjalnika namreč ni bil primeren tudi za ročnega, ki zahteva več manevrskega prostora. Težava je bila predvsem v premajhni razdalji med ročico in gumbi za upravljanje klimatske naprave. Poleg tega je bilo treba spremeniti razmerje vzvoda, ki je prilagojeno tudi za uporabo vzvratne prestave. Prenovljena postavitev zagotavlja 42-milimetrsko razdaljo med prestavnim gumbom in ploščo klimatske naprave.
Lažji in hitrejši
Ročni menjalnik ima dodatno prednost v manjši masi (skupaj s prihranki novih 19-palčnih platišč je masa manjša za 21,8 kilograma), kar je pri športnih avtomobilih nadvse dobrodošlo. Še bolj ekstremno shujševalno dieto so namenili posebni različici »lightweight«, ki ima še lažje športne sedeže in avdio sistemom. Pod črto je tako najlažja izvedba supre shujšala za skoraj 40 kilogramov.
Ročni le za izvedbo s trilitrskim strojem
Ročni menjalnik so na željo ljubiteljev prvinskih vozniških užitkov namenili le izvedbi s trilitrskim šestvaljnikom, ki zmore 250 kW (340 KM). Dvolitrski štirivaljnik, ki ponuja največjo moč 190 kW (258 KM) bo tako še naprej sodeloval z 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Novi ročni menjalnik z oznako iMT so poimenovali inteligentni menjalnik, torej ima določene samodejne funkcije. Pri slednjih gre za programsko opremo, ki prepoznava vozniške situacije in med prestavljanjem vozniku pomaga z uravnavanjem ravno pravega navora za čim hitrejše in gladko prestavljanje. Pri prestavljanju v višje prestave so parametri nastavljeni tako, da optimizirajo navor motorja v trenutku vklopa in sprostitve sklopke. Pri predstavljanju navzdol pa je bila programska oprema natančno nastavljena za optimalno, najbolj učinkovito delovanje.
V imenu vozniškega veselja
Operacija, ki je bila namenjena predvsem povečanju adrenalinskega potenciala GR supre, se ni končala le pri menjalniku, ampak se je dotaknila praktično vseh komponent avtomobila. Malenkost bolje je uglašeno podvozje, velik doprinos k dvigovanju utripa pa bo zasluga prilagojene vozne elektronike, predvsem sistema proti zdrsu pogonskih koles. Ta med drugim omogoča tudi funkcijo hairpin+, ki bo pri vožnji v klanec (nagib vsaj 5%) ponujala nekoliko več svobode, preden se v imenu varnosti zopet vklopi elektronika. Japonci pravijo, da je to specifično namenjeno vožnji preko evropskih gorskih prelazov.