Izginila bo vsaka peta delavnica, bo vaša med njimi?
29.09.2023Do konca desetletja bo izginila vsaka peta neodvisna delavnica, do leta 2040 pa se bo njihovo število zmanjšalo celo za 40 odstotkov.
To so sicer napovedi za Nemčijo, ki pa so zelo aktualne tudi za slovenski trg vzdrževanja vozil. Kaj se dogaja in kako se lahko serviserji zoperstavijo negativnemu trendu, pa čeprav jim danes posel še cveti?
Danes je super, a kaj bo jutri?
Nemški Inštitut za avtomobilsko gospodarstvo (IfA) je podrobno preveril stanje in napovedi glede vzdrževanja vozil ter rezultate predstavil v študiji "Servisni trg 2040: Perspektive in strategije za neodvisne delavnice."
Za Nemčijo je še posebej značilen trend, da manjši avtomobilski saloni, ki so izgubili prodajne pogodbe, nadaljujejo poslovno pot v obliki servisnih delavnic.
Dejstvo je, da večini delavnic trenutno posel cveti, povprečna zasedenost je 87 odstotkov, kar je več kot leta 2019 pred krizo zaradi koronavirusa. Tako kot za Slovenijo so tudi pri njih značilne dolge čakalne dobe za servisiranje strank.
A prihaja čas velikih izzivov, na katere številni ne bodo pripravljeni. Električni pogon pomeni za 50 odstotkov manj vzdrževanja. Najbolj dobičkonosne dejavnosti, kot je menjava olja, bodo v prihodnosti zminimalizirane. Hkrati postajajo delovna mesta v delavnicah zaradi elektrifikacije in digitalizacije bolj kompleksna in zahtevajo velikanska vlaganja, ki si jih bodo lažje privoščila večja podjetja.
Potem pa so tu še dodatni pritiski za neodvisne delavnice, ki se bodo v prihodnje le še stopnjevali. Študija je identificirala predvsem tri vire.
Posredniki. Vse bolj se bodo postavljali v vlogo med servisno delavnico in končnega kupca. Sem spadajo zavarovalnice, upravitelji flot in spletni tržniki.
Proizvajalci avtomobilov. Da bi kompenzirali upad v trgovini, bodo proizvajalci in prodajalci znamk razširili svoje dejavnosti in krepili področje lastnega servisa.
Proizvajalci in dobavitelji avtomobilskih delov. Želijo si še razširiti dobičkonosne dejavnosti.
Prihodnost panoge servisiranja je odvisna od številnih dejavnikov, predvsem neodvisne delavnice pa se soočajo z velikimi spremembami, je ena ključnih ugotovitev študije.
Veliko bo odvisno od individualnega pristopa podjetja na trgu, kar bo ključno za uspeh ali neuspeh neodvisnega serviserja. V središču poslovnih modelov pa bo prav gotovo dostop do podatkov in sposobnost do njihove učinkovite uporabe, na vsak način pa se morajo podjetja pravočasno soočiti z izzivi in razvijati nove kompetence.
Tehnološka konferenca je pravi odgovor proti zaprtju
In prav temu, torej seznanjanja in izobraževanja glede novih oblik servisiranja, je namenjena tudi Tehnološka konferenca, ki jo vsako pomlad pripravljajo v podjetju GMT. Udeležence popeljejo skozi niz strokovnih predavanj, demonstracij in odprtih razprav o novih trendih pri izdelavi in servisiranju vozil z velikim poudarkom prav na prehodu v elektrifikacijo in digitalizacijo.
V času, ko je usoda predvsem neodvisnih delavnic na nitki, je še toliko pomembneje, da se serviserji pravi čas pripravijo na nove izzive z znanjem in orodjem ter ostanejo še naprej konkurenčni pri zagotavljanju storitev.