Iz Maranella bodo tudi v prihodnje prihajali hrupni avtomobili
29.01.2023Električni pogon bo avtomobilizmu vzel eno izmed najbolj prepoznavnih lastnosti – zvok motorja ter izpušnega sistema. Pri Ferrariju pravijo, da jih to ne bo ustavilo.
Morda se zdi še zelo daleč, a bo prvi popolnoma električni Ferrarijev model na ceste zapeljal že leto 2025. Le dve leti nas torej loči od prvega žrebca iz Maranella, ki se bo po cesti premikal neslišno. Ali pač?
Ferrari se ne bo kar tako z lahkoto odpovedal prepoznavnemu zvoku izpušnega sistema, praviloma iz navitih 6, 8 ali 12-valjnih bencinskih motorjev. V ta namen so razvili in vložili zahtevo za patent čisto samosvojega zvočnega sistema, ki pa ne bo imitiral znamenitih bencinskih strojev, pač pa bo proizvajal čisto samosvoj potenciran zvok elektromotorjev, diferenciala ter prenosov. Iz patentne skice je razvidno, da bo generator zvoka nameščen na zadnji diferencial. Morda se zdi ideja nekoliko nesmiselna, a so Italijani prepričani, da je pomemben del užitkov v vožnji prav primerna zvočna kulisa. Prav gotovo bo dobrodošla pri maskiranju ostalih zvokov iz podvozja, gum ter piša vetra, s katerimi se ubadajo vsi električni avtomobili.
Ferrari, z načrti, da bo leta 2030 električni pogon obsegal kar 40 odstotkov njihove prodaje, pa ni edini, ki išče načine za vnašanje starega šarma v novodobna vozila. Tudi Toyota je nedavno predstavila načrte za uvedbo doslej nepotrebnega elementa v električni avtomobil. Njihov plan je ročni menjalnik, oziroma vsaj simulator le tega. In to ne običajnega, ampak s klasičnim aluminijastim ohišjem z režami v obliki črke H. Bodo ljudje tako lažje sprejeli eno največjih avtomobilskih revolucij vseh časov?