Golf prvi množični avto, ki lahko govori
20.03.2020VW golf je prvi velikoserijski model s tehnologijo Car2X. Kaj prinaša?
Neodvisna organizacija EuroNCAP je s posebnim priznanjem nagradila Volkswagen za njegov preboj z uvajanjem tehnologije Car2X v novo, osmo generacijo modela golf.
Avto prek senzorike v realnem času komunicira s senzorji v drugih avtomobilih in infrastrukturi v radiusu znotraj 800 metrov.
Na ta način se lahko avtomobili med seboj dobesedno opozarjajo na določene posebnosti in nevarnosti na cesti.
V radiju 800 metrov od oddajnika oziroma sprejmenika si lahko vozila ali povezana infrastruktura izmenjujejo informacije, kot je natančna lokacija in razna opozorila. Na ta način lahko vozila med seboj stopijo v kontakt in se opozorijo, ali pa vozilo stopi v kontakt z infrastrukturo. Vse to se dogaja znotraj milisekund.
11 sekund hitrejši od človeka
Nemški avtoklub ADAC je izpeljal neodvisni test Volkswagnove tehnologije. Avtu so prek protokola poslali osem različnih opozoril, ki so med vožnjo simulirale nek bližnji dogodek. Vse te situacije so bile takšne oziroma na takšnih mestih, da jih voznik ne bi mogel predčasno zaznati ali pa zelo pozno. Izkazalo se je, da bi avto voznika opozoril na bližnjo nevarnost dovolj zgodaj, v večini primerov že 10 ali 11 sekund pred trenutkom morebitne nesreče. Zato so pri ADAC novo tehnologijo že označili za takšen preboj, kot sta ga pred časom za razvoj prometne varnosti pomenila protiblokirni sistem ABS ali uvedba zračne blazine.
Trenutno sistem v golfu aktivno deluje pri hitrostih, ki so višje od 80 km/h, torej pride prav predvsem v vožnjo po avtocestah. Sčasoma pa bo sposoben tudi delovanja pri mestnih hitrostih in bo s tem precej izboljšal varnost v mestih. Takrat bo na primer še posebej prišlo v ospredje komuniciranje med vozili in semaforji, kar bo omogočilo izboljšanje pretoka in zmanjševanje izpustov.