Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

GMT ob 30. obletnici pripravljen na izzive električne mobilnosti

09.03.2022

GMT_brosura_05.jpg

Digitalizacija in hitre spremembe v avtomobilski industriji, predvsem elektrifikacija, prinašajo enako velike izzive proizvajalcem vozil, trgovcem z rezervnimi deli, dobaviteljem opreme avtomobilski industriji, mehanikom in lastnikom vozil. V GMT, kjer v letu 2022 praznujemo 30 let delovanja, smo dobro pripravljeni na izzive električne mobilnosti.

Leta 1992 se je v Murski Soboti z odprtjem prodajalne z avtomobilskimi deli in zgolj tremi zaposlenimi začela zgodba o uspehu. Skupina GMT 30 let kasneje na čelu z ustanoviteljem in lastnikom družbe Vladom Karolyjem ter številnimi novimi družbami praznuje častitljiv jubilej.

GMT je že leta 1992 ponudbo rezervnih delov za avtomobile vzhodnih držav (Zastava, Yugo, Lada) razširil s ponudbo avtomobilskih delov za vozila z zahoda (Nemčija, Francija). Podjetje se je neprestano širilo in razvijalo. Danes v Murski Soboti, kjer je sedež podjetja, stoji velik in eden najbolj modernih logističnih centrov z rezervnimi deli, v sklopu kompleksa je tudi Avto Akademija pod vodstvom domačih hišnih inštruktorjev, ki nova znanja prejemajo na izobraževanjih pri vseh pomembnih dobaviteljih opreme avtomobilski industriji. V Avto Akademiji potekajo praktična izobraževanja za avtomehanike in stroko v Sloveniji.

GMT_brosusa_03.jpg

Že danes v stiku z novimi trendi

  1. obletnica delovanja, ki jo podjetje GMT praznuje v letu 2022, bo priložnost, da bomo obrnili nov list v zgodovini podjetja in se soočili z novimi izzivi. V prihodnjih letih, celo desetletjih, bo treba zadovoljiti tako potrebe po dobavi rezervnih delov za servisiranje vozil z motorji na notranje zgorevanje kot hibridov, priključnih hibridov in 100-odstotno električnih vozil. GMT je kot največji ponudnik na poprodajnem trgu olja, maziv in drugih avtomobilskih delov že danes pripravljen na nove trende. Stavimo na naše dobavitelje, ki so neposredno vključeni v procese proizvodnih delov, ki bodo tvorili novo okostje elektrificiranih vozil in s katerimi si že nekaj let izmenjujemo znanje in izkušnje, predvsem pa primere iz prakse.

GMT_brosusa_04.jpg

Skrbimo za znanje slovenske stroke

Na področju izobraževanja stroke v Sloveniji smo pri GMT skupaj s partnerji dejavni že več kot desetletje. Za nami je organizacija štirinajstih Tehnoloških konferenc, na katerih se krešejo mnenja teoretikov naših dobaviteljev in naših strank na poprodajnem trgu. Namen Tehnološke konference ni, da bi na osnovi teh predavanj nekdo dobil potrdilo, da se je izobrazil na eno samo temo, temveč slovenske serviserje seznaniti, na kaj se morajo pripraviti, še preden pride do novosti. Tehnološka konferenca ali šolanje se vedno začne z osnovami. Teorija je namreč ena plat medalje, dejansko popraviti električni ali hibridni avtomobil pa druga, in ta je veliko kompleksnejša.

Hkrati skrbimo za praktično znanje mehanikov, tako glede varnosti pri delu, potrebnega orodja, kot ureditve delavnice. Pri GMT podrobno spremljamo dogajanje na trgu elektrificiranih vozil in teh je na slovenskih cestah vedno več. Vedno več je tudi mehanikov, ki bi radi servisirali tovrstna vozila, saj želijo zadržati stranke. Zato v sklopu Avto Akademije na praktičnih primerih opozarjamo na varnostne postopke. Opozarjamo na varnostne postopke za zaščito pred smrtnimi žrtvami ali poškodbami. Seveda določene nevarnosti vedno obstajajo, a se jim z upoštevanjem osnovnih pravil lahko izognemo. Izobraževanje je zato ključnega pomena, saj je na poprodajnem trgu veliko manj informacij o novih trendih elektrifikacij vozila kot na trgu pri pooblaščenih serviserjih. Pri podjetju GMT se zavedamo družbene odgovornosti, zato želimo izobraziti stranke, ki so z nami že 30 let, in se jim na ta način zahvaliti za sodelovanje ter zaupanje v preteklih treh desetletjih našega obstoja. S tem jim ponudimo varnost in zavedanje, da so v «dobrih rokah« in nam lahko zaupajo tudi v prihodnje.

GMT_brosura_01.jpg

Elektrificirana vozila prinašajo posebnosti

Izziv, ki je pred nami, je precej kompleksen, saj električni motor in elektrifikacija nasploh prinašata velike posebnosti pri avtomobilskih komponentah. Od klimatske naprave, zavor, krmilnega sistema, pnevmatik, vodne črpalke … Vse komponente so energijsko prilagojene čim bolj učinkovitemu delovanju elektrificiranih vozil. Pri podjetju GMT vidimo priložnost na številnih področjih, tudi v iskanju sinergij s partnerji. Nakup električnega avtomobila s seboj prinaša naložbo v infrastrukturo. Kupec električnega vozila baterijo najpogosteje polni na domači polnilni postaji, saj je to najbolj praktično. V podjetju GMT smo zelo aktivni na področju električnih polnilnic in polnilnih kablov. Obstaja skupni interes in želja po sodelovanju tudi s slovenskimi podjetji na tem področju. Baterijska vozila so sestavljena iz manjšega števila gibljivih delov. To pomeni manjši strošek servisiranja, kar bo dobro za potrošnika, vendar so lahko deli za baterijska vozila bolj zapleteni in dražji. Električne arhitekture vozil prinašajo zapleteno elektronsko arhitekturo s senzorji, mikročipi in elektronskimi komponentami. Napredek na področju povezanih in avtonomnih vozil bo vse skupaj le še pospešil. Te komponente bodo drage v primerjavi z obrabljenimi deli, ki jih je treba nadomestiti v vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem.

GMT_brosura_02.jpg

Potrebna bodo nova znanja

Eden od pomembnih dejavnikov električnih vozil je večja masa. Električna različica golfa je za 200 kilogramov težja od bencinske. Ko vozilo sunkovito pospešuje in regenerativno zavira, to vpliva na številne komponente. Zato pride do hitrejšega trošenja delov podvozja, ki pa so enaki kot pri dizelski ali bencinski različici. Mehaniki morajo spoznati, da bo dela enako veliko, a bo manj umazano. To je dobro za okolje, saj ne bo toliko odpadnega olja, DPF, bencinskih, zračnih, oljnih filtrov. Popravil pa ne bo manj. Velik izziv nas čaka na področju baterij, ki so najdražji element električnega avtomobila. Kapaciteta baterije se z vsakim letom uporabe zmanjšuje in ima svojo življenjsko dobo. V prihodnosti bo treba na vozilih menjati tudi baterije ali jih obnavljati. Naši partnerji zato vlagajo znatna finančna sredstva v raziskave in razvoj, da bo proces popravila avtomobila za končno stranko še vedno ugoden, hkrati pa čim manj zapleten za serviserje.

GMT_brosura_06.jpg

Postavili bomo nove standarde

Spremembe so neizogibne. Podjetja, ki bodo pravočasno sprejela izziv, in GMT ga je že, bodo uspela in obstala na trgu. Revolucija, ki jo prinašajo elektrificirana vozila, je že tu. Na to kaže podatek o prvih registracijah vozil na evropskem trgu. Hibridi, priključni hibridi in 100-odstotno električna vozila so po prodaji letos že prehiteli vozila z dizelskim motorjem. Avtomobilska industrija se bo v naslednjem desetletju s povezanimi, digitaliziranimi, vse bolj avtonomnimi in elektrificiranimi vozili dokončno spremenila. Skupaj z našimi partnerji in strankami smo pri podjetju GMT odločeni določiti nove standarde na področju električne mobilnosti v Sloveniji.