Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Kaj morate nujno vedeti o tipih hladilnih tekočin

15.11.2020

hladilnik_tekocina1.jpg

Kako ločiti različne generacije hladilnih tekočin, kakšni so intervali menjave in katerih nikar ne mešajte med seboj.

Hladilne tekočine so se skozi čas velikokrat spremenile glede na njihovo osnovno sestavo, barvo in aditive. Ker so se z razvojem motorjev spreminjali tudi materiali njihovih blokov, glav, hladilnikov, izmenjevalcev toplote in grelcev kabin, so se temu morale prilagoditi tudi hladilne tekočine.

G11

Za starejša vozila proizvedena med leti 1980-1996, kjer se za blok motorja uporablja litoželezo, za glavo motorja aluminij in za hladilnik ter grelec kabine baker ali medenina, je najbolj primerna G11 hladilna tekočina. Njena osnova je etilen glikol z dodanimi silikati in brez fosfatov. Ta tekočina je modre barve.

Interval njene zamenjave je dve do tri leta ali med 60.000 km in 90.000 prevoženih kilometrov.

G12

Za vozila, proizvedena med leti 1996 in 2003, kjer se za blok motorja uporablja litoželezo ali aluminij, za glavo motorja, hladilnik in grelec kabine pa aluminij, se je začela uporabljati G12 hladilna tekočina. Njena osnova je etilen glikol brez silikatov in fosfatov. G12 je rdeče barve. Interval njene zamenjave je tri do pet let ali med 120.000 km do 180.000 km.

G12+

Za vozila proizvedena med leti 2000 in 2008 se je začela uporabljati nadgrajena G12+ hladilna tekočina. Njena osnova je etilen glikol z dodanimi posebnimi aditivi, je brez silikatov in fosfatov in je roza barve.

Interval njene zamenjave je štiri do šest let ali 120.000 km do 180.000 km.

G12++

Za vozila, proizvedena med leti 2005 in 2010, kjer se v hladilnem sistemu uporablja aluminij in magnezijeve zlitine, se je začela uporabljati spremenjena G12++ hladilna tekočina. Njena osnova je etilen glikol s silikati in brez nitratov in fosfatov in je roza barve.

Interval njene zamenjave je štiri do šest let ali med 150.000 km do 250.000 km.

G13

Za vozila, proizvedena od leta 2008 naprej, se uporablja G13 hladilna tekočina. Njena osnova je etilen glikol z glicerinom in silikati ter brez nitratov in fosfatov. Je vijolično-roza barve ter ima enako izjemno zmogljivost hlajenja in zaščite proti zmrzovanju kot G12 ++. Glavna razlika je, da je proizvedena z uporabo glicerina namesto glikola in s tem manj škodljiva za okolje.

Interval zamenjave je štiri do šest let ali med 150.000 km in 250.000 km.

G13 vsebuje silikatne dodatke za dodatno zaščito aluminija. To je v nasprotju z nekaterimi prejšnjimi specifikacijami, ki uporabljajo tehnologijo OAT (tehnologija organske kisline).

Silikatni dodatki naredijo G13 idealen za dolgotrajno uporabo v vseh sodobnih hladilnih sistemih, še posebej tistih iz aluminija, litega železa in magnezijeve zlitine. Po drugi strani pa G13 ni najboljša izbira za starejše hladilne sisteme z bakrenimi ali medeninastimi hladilniki in grelniki kabine, ker negativno reagira s svinčenim spajkom. Namesto tega uporabite hladilno tekočino s specifikacijami G11 ali G12.

Hladilne tekočine se lahko mešajo, kot je opisano v tabeli, vendar je najboljša praksa, da po mešanju različnih tekočin le to naknadno zamenjate v celoti zaradi zmanjšane zaščite pred korozijo. Ob zamenjavi vedno predhodno očistite in temeljito izperite hladilni sistem.

Redčite le z destilirano vodo!

Koncentrat hladilne tekočine vedno redčite z destilirano ali deionizirano vodo do koncentracije 50/50, da dosežete raven zaščite proti zmrzali nekje okoli -35 stopinj Celzija.

Običajna voda iz pipe ima različno vrednost pH ter vsebnost kemičnih in mineralnih primesi, ki negativno vplivajo na korozijsko zaščito hladilnega sistema.