Elektrifikacija prinaša druge rešitve štirikolesnega pogona
13.02.2022SUV, elektrika in štirikolesni pogon. To je trenutno trend in to bo gonilo avtomobilske industrije tudi v bližnji prihodnosti. Pri Mitsubishiju so predstavili samosvoj pogled na štirikolesni pogon.
Govorimo o Mitsubishiju eclipse crossu, ki smo ga spoznali pred dobrimi tremi leti, letos pa je na trg prišel v posodobljeni različici. Na kupce cilja z modno obliko kupejevskega SUV-ja, ki pa je po novem na voljo zgolj kot priključni hibrid, ki ima dva elektromotorja, vsakega na eni pogonski osi in bencinski motor. Tehnologija pod pokrovom motorja je popolnoma nova. Štirivaljnik 1.5 Turbo MiVEC je v Evropi zamenjal izključno priključno-hibridni sistem, eden najnaprednejših doslej. Mitsubishi uporablja arhitekturo, ki je zelo blizu električnim avtomobilom.
Par elektromotorjev
Eclipse cross večinoma poganja par elektromotorjev - sprednji z močjo 60 kW in zadnji z močjo 70 kW. Napajajo jih talne baterije s kapaciteto 13,8 kWh, kar pomeni možnost vožnje brez emisij do razdalje 57 kilometrov. Vse skupaj dopolnjuje Atkinsonov 4-valjni bencinski motor 2.4 MiVEC z močjo 72 kW, ki poganja generator z močjo 80 kW.
Dovolj velika vlečna moč
Motor z notranjim zgorevanjem je povezan s kolesi na sprednji osi, a moč prek menjalnika dodaja pri večjih hitrostih. Sicer pa ima eclipse cross raje izključno električni ali hibridni pogon. Kompleksni sistem, ki ima prednost v popolni neodvisnosti treh motorjev in generatorja, zagotavlja veliko sistemsko moč in pogon na obeh oseh z izjemno širokim razponom nadzora pogonskega navora. Pospešek od 0 do 100 km/h je 10,9 sekunde, v povprečju pa ustvari le 49 gramov CO2 na kilometer. Vlečna moč ostaja 1.500 kilogramov.
Voznik lahko izbira med različnimi načini vožnje EV, save - za varčevanje z energijo baterije za čas, ko jo voznik želi uporabiti, charge - za polnjenje baterij z bencinskim motorjem in hybrid mode, ki uporablja vzporedni in serijski način za najučinkovitejše sodelovanje med vsemi tremi motorji.
Optimalno razporejanje navora
Srce Mitsubishijeve napredne tehnologije pa je S-AWC. E-Motorja nameščen na vsako os omogočata optimalen nadzor porazdelitve navora spredaj in zadaj, ki je ni mogoče doseči s konvencionalnim štirikolesnim pogonom. Sistem na najboljši možni način razporeja gonilne in zavorne med prednjo in zadnjo osjo in zagotavlja najboljši oprijem na različnih podlagah in ne le stabilnost pri vožnji naprej, ampak tudi stabilnost v zavojih, saj elektronika navor na poseben način, tudi z zaviranjem, razporeja na posamezno kolo.
Sistem ponuja več načinov prilagajanja vozni, od avtomatskega, do snežnega, za grobo oziroma neutrjeno podlago, za ekološko vožnjo in udobje. V običajnih razmerah na suhi cesti štirikolesni pogon največ navora prenaša na prednji kolesi, kar pomeni bolj ekonomično vožnjo, na spolzki podlagi, na snegu, pa se tudi več kot 50 odstotkov navora prenese na zadnji par koles, kar v praksi pomeni, da se lažje izkopljemo iz poledenelega ovinka saj nam oprijem zadnjih koles omogoča boljšo stabilnost.
Sistem izjemno dobro prerazporeja navor med gnanimi kolesi, predvsem pa voznik tega nikoli ne občuti, niti nima dodatnih stikal ali ročic, po katerih bi moral posegati. S-AWC pogon se je na podlagi številnih podatkov, ki jih pridobiva s številnimi senzorji, ki nadzorujejo različne parametre, od kota zasuka volana do posebnega krmiljenja nihanja, meri kote in smer rotacije vozila, stopnjo odklona, in razporeja navor med levim in desnim kolesom.