Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Električni bodo potrebovali še malo (bencinske) pomoči

11.05.2025

Podjetje ZF je predstavilo razmeroma preprost sistem za integracijo podaljševalnika dosega v električne avtomobile, ki bo proizvajalcem avtomobilov olajšal delo in pomagal znižati stroške vozil.

Zdaj je že jasno, da se elektrifikaciji v prihodnosti ne bomo mogli izogniti, a se obenem tudi vse bolj kaže, da prehod ne bo tako hiter in preprost kot so si morda zamislili birokrati EU. Prehodno obdobje bo očitno precej daljše kot je bilo sprva mišljeno, ljudje si še vedno želijo bencinskih in dizelskih pogonov, zato je interes za učinkovite rešitve trenutno zelo velik. Nemški ZF je eden tistih, ki je željam proizvajalcev prisluhnil in razvil dva podaljševalnika dosega. Ta omogočata preprosto integracijo v vozila in s tem konkretno zmanjšujeta razvojne stroške.

Prva različica vmesnega člena med pogonskim elektromotorjem in bencinskim je eRE, vključuje elektromotor z vgrajenim inverterjem, ustrezno programsko opremo ter sklop planetnih zobnikov. Namenjena je pogonskim sistemom z bencinskim generatorjem električne energije, ki ne omogoča neposrednega mehanskega prenosa moči na kolesa prek motorja z notranjim zgorevanjem.

Druga različica, eRE+, nadgrajuje osnovni sistem z dodatkom inteligentne sklopke in diferenciala. Če je nameščena na sprednjo os, lahko bencinski motor – kadar je to učinkoviteje – neposredno poganja sprednji kolesi. To je koristno v primerih, ko je baterija izpraznjena ali ni drugih virov energije.

Največji izkoristek sistema je dosežen z inteligentno porazdelitvijo nalog med električni in bencinski pogon, glede na vozne razmere. To še posebej velja za različico eRE+, medtem ko osnovni eRE služi kot podpora v izrednih primerih – predvsem, ko zmanjka električne energije v bateriji. Ker lahko sistem s podaljševalnikom dosega uporablja manjšo baterijo, so proizvodni stroški vozila lahko bistveno nižji. Glede na to, da sodobni električni avtomobili dosegajo od 400 do 500 kilometrov z enim polnjenjem, bi bila tudi baterija s polovico kapacitete še vedno dovolj za dnevne potrebe, daljše poti pa bi omogočala bencinska podpora. Zasnova sistema je sicer enostavna, a omogoča prilagajanje moči.

Model eRE je primeren za moč med 70 in 110 kW (95–150 KM), medtem ko eRE+ omogoča do 150 kW (204 KM).

Foto: ZF