Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

E-mobilnost neodvisni serviserji sprejemajo zelo različno

25.08.2024

Priznano podjetje MEYLE je izvedlo obsežno študijo, ki je pokazala, kako se neodvisne delavnice pripravljajo na e-mobilnost.

MEYLE je opravil raziskavo, v katero je vključil 274 neodvisnih delavnic v Nemčiji, Avstriji in Švici, da bi poizvedel o njihovih pogledih je bilo vprašanih o njihovih trenutnih in prihodnjih izzivih ter priložnostih.

E-mobilnost za večino neodvisnih delavnic tudi pri nas še ni ključna poslovna tema, saj so le redki servisi sposobni živeti le od vozil z električnim pogonom. A že v naslednjih desetih letih naj bi se to korenito spremenilo, kar potrjuje tudi podatek, da približno 40 odstotkov vključenih v raziskavo namerava v tem obdobju velik del svojih prihodkov ustvariti z električnimi vozili.

To seveda kaže, da je trend e-mobilnosti dolgoročen razvoj in se ne bo zgodil tako hitro, kot je bilo sprva predvideno, a povpraševanje po storitvah za električna vozila vseeno že zdaj obstaja. Stranke z električnimi pogonskimi sistemi že redno obiskujejo neodvisne servise. 40 odstotkov vprašanih je odgovorilo, da imajo električne avtomobile v svoji garaži vsaj enkrat ali večkrat na teden. Menjava pnevmatik je še vedno najpogostejša zahteva (58 odstotkov), sledijo splošna popravila (49 odstotkov) in servis zavor (38 odstotkov).

Le petina jih zmore vse, druga petina se na e-mobilnost požvižga Velika večina delavnic je opremljenih za izpolnitev trenutnega povpraševanja po predvsem splošnih popravilih. 78 odstotkov od vprašanih odstotkov jih lahko sprejme električna vozila, vendar ena tretjina od njih sme izvajati le splošna dela, medtem ko jih je drugih 25 odstotkov usposobljenih za vzdrževanje zunaj omrežja. Le vsak peti sme delati na visokonapetostnih sistemih in zamenjati komponente pod napetostjo.

Glede na vse večji pomen električnih vozil za prodajo je v prihodnjih letih še vedno velika potreba po kvalifikacijah, česar se zavedajo tudi anketirane delavnice. Na vprašanje o potrebi po programih usposabljanja jih je 70 odstotkov odgovorilo, da je usposabljanje za e-mobilnost najpomembnejše za prihodnost. Vendar pa je študija tudi razkrila, da obstaja veliko delavnic, ki se bodo še naprej osredotočale izključno na servisiranje motorjev z notranjim izgorevanjem. Skoraj 19 odstotkov jih ne načrtuje ustvarjanja prihodkov od električnih avtomobilov.

Digitalna prihodnost prinaša še več novih izzivov

Digitalizacija je že zdavnaj prispela na neodvisni poprodajni trg. Integracija interneta stvari (IoT) v vozila in uporaba podatkov o vozilih v realnem času že določata lansiranje številnih novih izdelkov proizvajalcev originalne opreme. Za prihodnost neodvisnih servisnih delavnic to pomeni, da se bo morala njihova ponudba storitev spremeniti. Vzdrževanje in popravilo naprednih sistemov za pomoč voznikom (ADAS) velja za najpomembnejše (83 odstotkov) za prihodnje servisne dejavnosti.

Tri četrtine vprašanih je tudi reklo, da bo v prihodnosti veliko povpraševanje po optimizaciji programske opreme za povečanje učinkovitosti delavnic ter popravilu in vzdrževanju informacijsko-razvedrilnih sistemov vozil. Tudi neodvisne delavnice menijo, da je trajnost vse pomembnejša: menijo, da bo okolju prijazno odstranjevanje oziroma recikliranje avtomobilskih akumulatorjev v prihodnosti druga najpomembnejša storitev servisov (77 odstotkov).