Porumeneli DRL žarometi - poceni in manj poceni rešitev
07.09.2025Številnim nekaj let starim avtom začnejo rumeneti dnevne luči. Kaj storiti in ali obstaja trik, kako jih brez posebnih stroškov vrniti v prvotno stanje?
Porumenelost svetlobnega modula za dnevne luči (DRL) je pri kar nekaj avtomobilskih modelih zelo pogosto. Med najbolj očitnimi primeri na naših cestah je model renault megane IV (2016 - 2024), ki uporablja žaromete proizvajalca Valeo, v katerih pa so lahko posamezni sestavni deli (svetlobni modul) narejeni tudi pri Osramu. Še posebej faza 1 tega modela je bila zelo prizadeta, po cestah se vozi veliko teh avtov, pri katerih svetlobni modul dnevnih luči ne sveti več jasne bele svetlobe, temveč rumenkasto manjše intenzivnosti.
Na težave z rumenenjem niso imuni niti pri drugih znamkah, med njimi na to težavo pogosto opozarjajo vozniki znamke Audi, ali pa pri tovornjakih Scania.
Gre za rešljivo težavo, precej ceneje pa je ukrepati čim prej, saj z odlašanjem poceni trik, kako vrniti svetlobo v prvotno stanje, ne zadostuje več.
Hitreje je ceneje
Vzrok za izgubo bele svetlobe in njene jakosti pri DRL modulu je namreč največkrat dejstvo, da je žaromet zasnovan neprimerno oziroma da tehnično ni bilo dovolj dobro zagotovljeno odvajanja toplote, ki nastaja pri svetenju. Zaradi tega se velikokrat zgodi, da se svetlobna dioda 'zapeče' ali pa toplota poškoduje tudi notranjost optične cevi.
Najprej je treba seveda preveriti, ali je vozilo še v garanciji, v tem primeru je treba odpravo napake prepustiti pooblaščenemu servisu. Vendar so prvi letniki modelov, kot je megane IV, že iz garancije oziroma jamstva.
Če uporabnik reagira pravi čas, potem je morda mogoče težavo rešiti dokaj poceni. Prav tako ni treba vedno menjati celotnega žarometa, na trgu se za bolj pogoste modele avtov najdejo kakovostni nadomestni kiti za delno popravilo LED žarometov.
Kako postopati
Najprej je seveda treba preveriti, ali je vzrok za slabo svetenje zaradi slabih konektorjev. Če s tem ni težav, je treba strokovno na pravilen način demontirati žaromet in ga odpreti, ob tem pa računati na obvezno menjavo tesnila pri vnovičnem sestavljanju.
Naslednji korak je preverjanje svetlobne diode. Ta je v takšnih primerih običajno počrnela oziroma se je nanjo zapekla plast svetlobne cevi. Če je počnelost diode le površinska in svetlobna cev ni prizadeta, potem je velikokrat rešitev problema že to, da črno plast previdno odstranimo z nežnim drgnjenjem. Posamezni modeli imajo lahko več diod. S tem odstranimo prepreko, ki svetlobi ne dopušča polne svetilnosti in po in znova sestavimo žaromet.
Nasprotno pa je treba v primerih, ko je svetlobna dioda že poškodvana (primer fotografija zgoraj), da je zažgano tudi vezje in poškodovana optična cev, računati na menjavo vseh prizadetih delov. Cena nadomestnih delov je običajno še vedno lahko bistveno nižja od menjave celotnega žarometa.
Porumenelost DRL žarometov je pri nekaterih sodobnejših avtih pogosta, a rešljiva težava. Če gre le za površinsko počrnelost svetlobnega vira na DRL modulu, je mogoče napako odpraviti z minimalnimi stroški (delo in tesnilo).
Če pa LED moduli izgubijo svojo svetilnost zaradi večje okvare, je potrebna menjava modula ali celo celotnega žarometa. S pravočansim ukrepanjem bo končni račun lahko precej nižji.
Foto: Reddit, France-Xenon