Dokončna rešitev za boj proti neplačnikom
18.03.2023Ford je vložil zahtevo za patentiranje tehnologij, ki bodo avtomobilu omogočale, da se bo samodejno vrnil v prodajni salon. Kaj pa v servisno delavnico?
Vse več avtomobilov po svetu, pa tudi pri nas se kupuje na lizing ali kredit. S tem pa seveda narašča tudi število tistih, ki mesečnih obrokov ne poravnajo redno ali pa jih sploh ne. Pri Fordu so za tovrstne težave razvili prav posebno tehnologijo, ki lahko na daljavo upravlja z vozilom. Tega po potrebi in s pomočjo avtonomne vožnje samodejno odpelje od uporabnika v lizinško hišo, prodajni salon, banko ali na kako drugo lokacijo.
Seveda gre za ekstremen zadnji ukrep, ki sledi mnogim drugim opozorilom. Najprej sistem skuša le kvariti uporabniško izkušnjo, s čimer opozarja na neplačan obrok. Denimo z izklopom klimatske naprave, avdio naprave ali deaktivacijo daljinskega odklepanja. Potem sledijo neprijetni zvoki iz zvočnega sistema, da je uporabniku kar se da neudobno.
Če ti »mehki« prijemi vseeno ne prepričajo, pa so v vloženem patentu opisani še bolj drastični ukrepi. Prvi je sporočanje lokacije vozila, kar močno olajša zaplembo vozila, medtem ko se drugi še bolj zanaša na vgrajene najsodobnejše tehnologije. Če bo vozilo opremljeno s sistemi, ki omogočajo avtonomno vožnjo, ga bodo na daljavo lahko preprosto odpeljali in na ta način zaplenili.
Kako bo tovrstne ideje sprejela zakonodaja po svetu je seveda še vprašanje, vsekakor pa bi si podobnega pristopa želeli tudi marsikateri serviserji, ki se morajo pogosto ukvarjati z neplačniki. Samo predstavljajte si, kaj bi se zgodilo, če bi vgrajeno komponento v vozilo lahko ob neplačanemu računu preprosto deaktivirali?