Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Dober posel za neodvisne mehanike v prihodnjih letih

08.03.2025

baterije.jpg

Študija razkriva velikanski potencial za mehanične delavnice. Ali je mogoče popraviti akumulatorje električnih avtomobilov – in kakšen bi lahko bil ta trg?

Nedavna študija Axa Novi in Wolk & Nikolic After Sales Intelligence je preučila to vprašanje. Zakaj je to pomembno? Vedno več električnih avtomobilov se bliža koncu garancijskega obdobja, ko proizvajalec jamči za stanje baterije. Popravila namesto nakupa nove baterije bi lahko prihranila stroške in privarčeval z viri za proizvodnjo baterij.

Nova študija z naslovom Popravilo in predelava akumulatorjev za električna vozila: moč proti erozije poprodajnega trga avtomobilov, ki sta jo izvedla Axa Novi in Wolk & Nikolic After Sales Intelligence, nudi globok vpogled v rastoči trg popravil in predelave akumulatorjev za električna vozila v Evropi. Študija izpostavlja izzive in potencial tega nastajajočega sektorja in napoveduje znatno rast do leta 2031, ko bodo potekle garancije za baterijo električnih vozil (EV).

2021-renault-eways-1.jpg

Zakaj je popravilo baterij EV pomembno za poprodajni trg avtomobilov?

S hitrim vzponom elektromobilnosti in globalnimi cilji za zmanjšanje CO₂ in trajnost, je popravilo in druga življenjska doba električnih celic EV vozil postala pomemben dejavnih v poprodaji. Podaljšanje življenjske dobe baterij s predelavo in popravili podpira krožno gospodarstvo v avtomobilskem sektorju ter zmanjšuje odpadke in stroške.

Kljub potencialu trga študija ugotavlja več ovir: Težave z dobavno verigo: večina rezervnih delov prihaja iz obratov za recikliranje ali odpadkov. Visoki infrastrukturni stroški: popravilo baterij za električna vozila zahteva opremo in naložbe, specifične za znamko. Nizko trenutno povpraševanje: Trg popravil akumulatorjev električnih vozil je še vedno v zgodnji fazi. Vrzeli v tehničnem znanju: neodvisne delavnice pogosto nimajo dostopa do podatkov in strokovnega znanja, specifičnih za proizvajalca.

Bart Timmermans, ustanovitelj in generalni direktor podjetja Axa Novi, zato pravi: »Naša študija služi kot dragocen vir za podjetja, ki raziskujejo nove priložnosti na trgu poprodajnih avtomobilov. Premagovanje izzivov, kot so standardizacija in vrzeli v znanju, je ključ do uspeha pri popravilu baterij za električna vozila.”

technical-drawing-electric-vehicle-3.jpg

Rešitve in prihodnje strategije rasti

Študija razkriva, da bo povečanje trga popravil visokonapetostnih baterij zahtevalo: Povratni inženiring za razvoj tehničnega znanja. Sodelovanje med pooblaščenimi delavnicami in neodvisnimi igralci. Inovacije v dobavnih verigah za zagotavljanje dostopa do kritičnih delov.

Rüdiger Hölzel, soavtor študije, poudarja: "Trajnostni poslovni modeli bodo uspevali z inovativnimi dobavnimi verigami, povečanim povpraševanjem in močnejšim sodelovanjem v industriji."