DCC Pro iz passata ustvarja lebdečo preprogo
01.09.2023Z novo generacijo passata je Volkswagen predstavil naprednejšo različico prilagodljivega podvozja, ki smo je bili doslej vajeni le pri luksuznih vozilih. Kaj so skrivnosti tehnologije?
Volkswagen je predstavil naslednjo generacijo modela passat, ki je drugi največkrat izdelan model te znamke v zgodovini. Zaostaja le za golfom.
Poleg nove oblike in bolj premijske ter prostorne notranjosti passata odlikuje tudi znaten tehnološki preskok naprej, ki ga omogoča prehod na posodobljeno platformo z imenom MQB evo. Med najbolj zanimivimi tehničnimi novostmi je prav gotovo naslednja generacija elektronsko krmiljenega prilagodljivega podvozja z imenom DCC Pro.
Passat pri vpetju še naprej uporablja rešitev McPhersonove sprednje preme, medtem ko sta zadnji kolesi vpeti v karoserijo s štirimi vodili. In prav dejstvo, da so pri avtu z McPhersonovim vzmetenjem sploh prvič uporabili napredno dvoventilsko krmiljenje prilagodljivega podvozja, je ena od posebnosti passata.
Tako prejšnje kot novo DCC prilagodljivo podvozje uporabljata pristop elektronskega aktivnega krmiljenja blažilnikov. Podvozje nenehno reagira na razmere na cesti in vozno situacijo ter upošteva parametre, kot so položaj krmila, zavor in pospeškov. Dušenje udarcev s ceste računalnik izračunava za vsako kolo posebej in v delčku sekunde prilagodi blažilnik. Voznik lahko sistem DCC tudi individualno prilagaja ter si nastavlja stopnjo mehkobe blaženja od zelo udobnega do športno trdega. DCC deluje v sozvočju s sistemom Vehicle Dynamics Manager, torej izbirnim sistemom za uravnavanje vozne dinamike.
Kar je novega pri novem DCC Pro prilagodljivem podvozju, je znatno izboljšanje sodelovanja med prilagodljivim uravnavanjem podvozja in upravljalcem vozne dinamike. V primerjavi z dosedanjim sistemom DCC z običajnim enojnim ventilom na blažilnikih ima novi DCC Pro na blažilnikih dva ventila, enega za stiskanje, drugega za raztezanje. Na vsaki strani bata znotraj blažilniku je komora, vsaka povezana s svojim ventilom, preko katerega se v komori ustvarja pritisk zdaj za raztezanje, zdaj stiskanje blažilnika. Vse skupaj poteka v milisekundah, vsako spremembo pa spremlja prilagojen algoritem za nadzor stopnje ločenega vračanja in stiskanja blažilnika.
Blažilniki z dvema ventiloma so hitrejši in omogočajo boljšo ter tišjo povezavo med karoserijo in podvozjem.
Hkrati zagotavljajo boljšo dinamiko vožnje, saj je nadzor nad stopnjama vračanja in stiskanja precej bolj natančen. DCC Pro v primerjavi s prejšnjo generacijo elektronskega nadzora vzmetenja omogoča precej večji razpon prilagajanja med udobno in dinamično vožnjo, hkrati pa omogoča precej manj vibracij karoserije, kar oboje izboljšuje izkušnjo vožnje.
Passat se za pogon še naprej zanaša na bencinske in dizelske termične motorje, je pa posodobljena platforma omogočila vgradnjo dveh posodobljenih različic priključnega hibrida in večje baterije. Tehnično je sicer avto skoraj identičen novi generaciji škode superb.