Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Dacia: nov pogon omogoča 1.500 kilometrov vožnje brez ustavljanja

28.10.2025

Dacia.jpg Dacia bo ponudbo pogonskih sklopov za modela duster in bigster nadgradila z novostjo: hybrid-G 150 4x4.

Ta hibridni pogonski sklop na dve vrsti goriva (bencin in avtoplin) in s štirikolesnim pogonom združuje 48-voltni mild hyibrid z 1,2-litrskim bencinskim motorjem in močjo 103 kW (140 KM) spredaj z elektromotorjem moči 23 kW (31 KM) zadaj. Celoten sklop ima do 113 kW (154 KM) moči, navor bencinskega motorja znaša 230 Nm, elektromotorja pa do 87 Nm.

Motor z notranjim zgorevanjem je povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in prestavno ročico ob volanu, elektromotor pa je povezan z dvostopenjskim menjalnikom in sklopko, ki omogoča prekinitev povezave z zadnjima kolesoma.

Dacia Duster hybrid-g 150 4X4.jpg

Prednost dvostopenjskega menjalnika ob elektromotorju zadaj, ki je po zagotovilu Dacie novost v tem segmentu, je da pri majhni hitrosti v prvi prestavi na zadnji kolesi prenaša veliko navora. Pri večji hitrosti pa v drugi prestavi terja nižje obrate elektromotorja, hkrati pa ohranja solidno pogonsko moč na zadnji premi tudi pri večji hitrosti, do 140 km na uro. Nevtralen položaj (razklenjena sklopka) popolnoma odpravi torne izgube med vožnjo, način dvokolesnega pogona pa zmanjša porabo goriva.

Novost pri znamki Dacia je tudi, da se prestavljanje samodejnega menjalnika z dvema sklopkama upravlja z ročico ob volanu. Ta funkcija je posebno uporabna v posebnih okoliščinah, kot je terenska vožnja, vleka prikolice ali vožnja po gorskih cestah. Zahvaljujoč litij-ionski bateriji z napetostjo 48 V in zmogljivostjo 0,84 kWh, ki se samodejno polni med upočasnjevanjem in zaviranjem, ta pogonski sklop omogoča pogoste faze pogona izključno na elektriko. V mestnem ciklu lahko duster in bigster hybrid-G 150 4x4 vozita samo na elektriko do 60 odstotkov časa.

Dacia Duster III hybrid-g 150 4X4.jpg

Pri Dacii pravijo, da je kombinacija štirikolesnega pogona in hibridnega pogonskega sklopa na dve vrsti goriva edinstvena na trgu in omogoča znatne prihranke zaradi tradicionalno nižje cene avtoplina (v Sloveniji 0,888 evra na liter 6. oktobra 2025, v Franciji 0,97 evra na liter 1. septembra 2025). Ta tehnologija v primerjavi s sedanjo ponudbo motorja z notranjim zgorevanjem in štirikolesnega pogona zmanjšuje stroške uporabe za 30 odstotkov, izpuste CO2 pa za 20 g. Posodi za bencin in avtoplin, vsaka s prostornino 50 litrov, zagotavljata, da ima Duster z enim polnjenjem doseg do 1.500 kilometrov po WLTP.

Ta blagi hibriden pogonski sklop z napetostjo 48 V optimizira porabo goriva, katere povprečje znaša samo 7,1 do 7,2 litra na 100 kilometrov (avtoplin) oziroma 5,51 do 5,62 litra na 100 kilometrov (bencin). Izpust CO2 znaša 1161 do 1182 gramov na kilometer (avtoplin) oziroma 1241 do 1262 gramov na kilometer (bencin).

Dacia Duster III hybrid-g 150 4X4_1.jpg

Štirikolesni pogon, ki ga zagotavlja elektromotor zadaj, ima več prednosti:

dve prestavni razmerji za optimiziranje območja uporabe štirikolesnega pogona pri hitrostih od 0 do 140 km na uro; sklopko za odklop od zadnje preme, kar zmanjša trenje, s tem pa tudi porabo goriva in izpust CO2; navor je na voljo nemudoma, ko je zaznano zmanjšanje oprijema prednjih koles; izboljšane vozne lastnosti in uporabnost tako na cesti kot tudi izven nje.