Continental razvil posebne zavore za električne avtomobile
19.06.2023Električni avtomobili običajno zavirajo z rekuperacijo. Tudi zato nimajo klasičnih zavor. Nemški Continental se je odločil to spremeniti. Zasnoval je sistem Green Caliper, prilagojen električnim avtomobilom.
Pri Continentalu trdijo, da do 80 % upočasnjevanja električnih avtomobilov poteka s pomočjo rekuperacije. To pomeni, da klasične hidravlične zavore pridejo v poštev le v dvajsetih odstotkih primerov zaviranja. Nič nenavadnega ni, če na cesti vidite električni avtomobil z rjavečimi zavornimi koluti. Zato električni avtomobili v bistvu ne bi potrebovali zelo zmogljivih zavor. Po drugi strani pa so bistveno težji od avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, zato morajo biti v kriznih situacijah njihovi zavorni sistemi dovolj zmogljivi. Continental se je zdaj odločil združiti te nasprotujoče si zahteve. Razvil je zavore Green Caliper, zasnovane posebej za električne avtomobile.
20 kilogramov prihranka na avto
Spremembe so vplivale tako na zavorno čeljust, kot na zavorni kolut. Čeljust je manjša in bistveno lažja od klasične čeljusti. To omogoča namestitev večjega diska v prostor kolesa. Povečanje premera diska pomeni večji zavorni moment, pri čemer ni treba izvajati večji pritisk na bate čeljusti. Poleg tega je disk tanjši, kar pomeni dodaten prihranek pri teži. Pri Continentalu pravijo, da je mogoče prihraniti pet kilogramov na vsakem kolesu, kar je do 20 kilogramov na avto. Poleg tega Green Caliper omogoča aktivno umikanje zavornih ploščic po vsakem zaviranju, kar zmanjša tako imenovano preostalo trenje, torej trenje, ki nastane nekaj časa po tem, ko umaknete nogo s pedala. Preostalo trenje mora pasti na manj kot 0,2 Nm, kar pomeni delovanje skoraj brez izgub.
Vgradnja leta 2025
Čeprav se s tem poveča razdalja med ploščicami in zavornim kolutom ter s tem hod pedala, v kombinaciji z zavornim sistemom MK C2 in elektronskim zavornim pedalom ta učinek ne bi smel biti opazen. Pri Continentalu navajajo, da naj bi vse novosti sistema Green Caliper električnim avtomobilom prinesle za odstotek večji doseg. Občutno je tudi zmanjšanje zavornega prahu, ki je pod drobnogledom zaradi prihajajočega emisijskega standarda Euro 7. Napovedi so, da bi se zavore Green Caliper v prvih električnih avtomobilih lahko pojavile do leta 2025.