Brembo se je spravil nad mikrodelce, inovacijo uporabljajo tudi pri nas
23.07.2025Brembov projekt RE-BREATH je v pilotnih mestnih testih z uporabo inovativnih zavornih komponent, ki ustrezajo standardu Euro7, in zelenih ovir zmanjšal emisije PM10 in obrabo zavor.
Tri leta po svojem začetku se projekt RE-BREATH - Zmanjšanje emisij obrabe zavor v prometnem sektorju, bliža koncu. Cilj je bil oceniti vpliv zavornih emisij na kakovost življenja ljudi in okolje; ter končno zasnovati in razviti inovativen in okolju prijaznejši zavorni sistem za avtobuse ter poseči v zelena blažilna dela. Resnični cestni testi, ki so bili izvedeni več kot 16 mesecev v mestih Bergamo in Bratislava, ki ju je Evropska agencija za okolje opredelila kot med urbanimi središči z najvišjimi koncentracijami PM10, so pokazali rezultate, ki potrjujejo začetne cilje projekta.
V središču projekta je inovativen zavorni sistem, ki ga je razvilo podjetje Brembo NV, z zavornimi koluti iz posebnega litega železa z nizko obrabo in zavornimi ploščicami, posebej zasnovanimi za sinergijo z novimi koluti. Zavorni kolut izhaja iz Brembovih izkušenj na področju zasebnega prevoza, ki ustreza novemu standardu Euro7. Zavorna ploščica, ki naj bi bila na trg uvedena do konca leta 2025, pa je bila posebej razvita za težka tovorna vozila in je 100 % brez bakra. Novi zavorni sistem je dosegel cilj ohranjanja visoke zavorne učinkovitosti, hkrati pa znatno zmanjšal emisije delcev v primerjavi s konvencionalnimi sistemi.
Rezultati projekta RE-BREATH so potrdili: • Znatno povečanje življenjske dobe zavornih diskov med demonstracijo na cesti v primerjavi z zgodovinskimi podatki: +50 % v primerjavi z originalnimi sistemi (OE) in +100 % v primerjavi z dodatki (AM). • Zmanjšanje emisij PM10: -10 % s primerjavo sistema originalne opreme (OE) z rešitvijo RE-BREATH, pri čemer se uporablja faktor emisije na preskusni mizi in metodologija EEA (Evropske agencije za okolje) za oceno emisij. • Zmanjšanje koncentracije PM10 med 40 % in 70 % na avtobusnih postajališčih, opremljenih z zelenimi ovirami, kar potrjuje učinkovitost okoljskih blažilnih ukrepov.
Zahvaljujoč sodelovanju z Arriva Italia in Arriva Slovakia se sistem že uporablja v voznem parku lahkih gospodarskih vozil v Italiji (Bergamo in Rim) in Sloveniji, v pričakovanju standarda Euro 7, ki bo začel veljati leta 2026.