Boschove novosti za prihodnost
21.09.2021Velikan med dobavitelji avtomobilski industriji, podjetje Bosch, nadaljuje s preobrazbo v ponudnika izdelkov za potrebe elektromobilnosti. Bosch ne vlaga le v baterijsko-električne pogonske sklope, temveč tudi v pogonske sklope na gorivne celice in sodeluje pri projektih strank na Kitajskem, v Združenih državah in Evropi. Prvi tovornjaki z Boschevo tehnologijo so na Kitajskem že na cesti.
Napredek na področju polnilnih kablov
Pri električni vožnji ima polnjenje odločilno vlogo. Bosch je v Münchnu premierno predstavil nov prilagodljivi polnilni kabel za električne avtomobile. Vgrajeno ima nadzorno in varnostno tehnologijo ter adapterje za Type 2 in gospodinjske vtiče. Tudi pri polnjenju s pomočjo 230-voltne vtičnici se lahko izogne sicer običajni kontrolni enoti v kablu, kar pomeni, da tehta manj kot tri kilograme – približno 40 odstotkov manj kot običajni kabli za polnjenje s kontrolnimi enotami. Boscheva spletna storitev polnjenja omogoča dostop do več kot 200.000 polnilnih mest v Evropi in voznike razbremeni iskanja kraja za polnjenje na potovanjih, vključuje tudi enostavno plačilo.
Avtonomna vožnja – vse iz enega samega vira
Nadzorne enote domen, senzorji, umetna inteligenca: Boschev portfelj vsebuje vse elemente avtomatizirane vožnje, v podjetju pa se približno 5000 inženirjev ukvarja z vsemi vidiki avtomatizirane vožnje. Med temi elementi so tudi izboljšane funkcije pomoči, ki vozniku omogočajo, da umakne roke z volana. Zahvaljujoč se Boschu, pa so prav tako že mogoče tudi funkcije popolnoma brez voznika. »S pilotnimi projekti na področju samodejnega parkiranja je Bosch postavil standarde v Nemčiji in Združenih državah Amerike,« je dejal Denner. Bosch pri uvajanju te funkcije v parkirni garaži P6 na letališču Stuttgart že sodeluje z Mercedes-Benzom in drugimi partnerji.
Novi Mercedes-Benz razreda S je prvo serijsko vozilo na svetu, ki ima za to potrebno tehnologijo. Da bi lahko vozila brez voznika z ukazom prek pametnega telefona zapeljala do rezerviranega parkirnega mesta, Bosch parkirišče opremlja s tehnologijo, kot so fiksno nameščene videokamere. Do leta 2025 naj bi jim sledilo še dodatnih 1000 parkirnih garaž. Ob vsem dodatnem udobju, ki je povezano s takšnim razvojem, Bosch meni, da je avtomatizirana vožnja predvsem nekaj, kar lahko prispeva k večji varnosti cestnega prometa. Bosch je pionir na področju sistemov, od elektronskega nadzora zdrsa do samodejnega zaviranja v sili, in si še naprej prizadeva za vožnjo brez nesreč. Hkrati podjetje zagotavlja inovativno programsko opremo, ki je osnova za inteligenco, ki jo morajo imeti avtomobili. »Tudi v mobilnosti prihodnosti, v kateri bo prevladovala programska oprema, bo naše bogato strokovno znanje o sistemih prednost: Bosch se kot doma počuti tudi v svetu vgrajene elektronike in interneta stvari, s katerim bodo avtomobili povezani,« je dejal Denner.
Povezana vožnja – razmišljanje onkraj pokrova motorja
Kot je Bosch napovedal že pred desetimi leti, se vozila vse bolj spreminjajo v internetna vozlišča. V prihodnosti bo programska oprema enako pomembna kot zmogljivost ali učinkovitost pogonskega sklopa. Bosch aktivno oblikuje te spremembe. Podjetje je za to v dobrem položaju: skoraj polovica sodelavcev na oddelku za raziskave in razvoj v poslovnem sektorju Mobilnostnih rešitev je programskih inženirjev. Tudi kolo postaja del interneta, kar dokazuje nova aplikacija Bosch eBike Flow. Omogoča na primer posodabljanje programske opreme v komponentah. Poleg tega postaja vse pomembnejša integracija programske opreme: tudi tu ima Bosch potrebno strokovno znanje. Vzemimo za primer informacijsko-razvedrilne računalnike: do leta 2025 se bosta njihova računalniška moč in kompleksnost programske opreme podvojili.
Bosch zagotavlja, da različni moduli programske opreme med seboj delujejo zanesljivo. Poleg tega ideje podjetja na področju povezljivosti daleč presegajo vozila. »Bosch se ne ukvarja le z avtomobili, temveč se dobro znajde tudi v okoljih tovarn in domov. Kot nobeno drugo podjetje lahko med seboj povežemo različna področja,« je dejal Hartung. Od aprila letos so bili modeli Mercedes-Benz z glasovnim pomočnikom MBUX tudi nadzorni center za Boscheve aplikacije za pametni dom. Z voznikovega sedeža lahko z glasovnim ukazom vzpostavite stik s pametnim domom in ugasnete luči, odprete žaluzije ter upravljate ogrevanje.