Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

Bo zavore e-avtomobilov sploh še treba menjati?

10.04.2025

Regeneracija energije pri zaviranju električnih avtomobilov postaja tako učinkovita, da je uporaba klasičnih zavor vse manjkrat potrebna. Mercedes ocenjuje, da je mehanska sila potrebna le še v dveh odstotkih primerov.

Že pred časom je Mercedes predstavil nov koncept zasnove pogonskega sklopa električnih vozil, ki ima v ohišje elektromotorja vgrajeno tudi zavoro.

Inovacijo so poimenovali In-Drive, interno pa jo imenujejo kar zavora prihodnosti. Kot pravijo bo namreč klasični zavorni sistem v električnih avtomobilih izjemno redko uporabljen, saj je zaviranje ob regeneraciji energije samo po sebi dovolj učinkovito. V praksi se to odraža v vožnji z enim pedalom, ki ga za pospeševanje pritisnemo, za zaviranje pa le odmaknemo nogo z njega. Večina sodobnih električnih avtomobilov to že ponuja in s tem le redko, če sploh, zahteva pritisk na stopalko zavore.

Kaj to pomeni v praksi? Zavorni sistem, ki je tako poredko v uporabi, se le težko obrabi in zato (skoraj) nikoli ne potrebuje servisiranja. Pri Mercedesu pravijo, da bi morale zavore brez menjave potrošnega materiala zdržati celotno življenjsko dobo avtomobila, zato so se jih odločili vgraditi kar v ohišje elektromotorja.

In-Drive je sicer še vedno zavorni sistem, ki temelji na trenju, s ploščicami in kovinskimi koluti, ki s pritiskom upočasnijo vozilo. Zaprto ohičje elektromotorja pomeni, da zavore ne morejo biti zračno hlajene, ampak so vodno oziroma tekočinsko hlajene.

Inženirji menda še vedno iščejo najbolj učinkovit način odvajanja toplote.

Kar se tiče potencialne obrabe materiala, je Mercedesova ocena življenjske dobe vozila 15 let ali okoli 300.000 kilometrov. V tem obdobju naj bi novi zavorni sistem vseskozi deloval brez potrebe po menjavi zavornih ploščic, ki so sicer večje in pokrivajo celoten kolut.

Potencialno naj bi se z novim pristopom izboljšale tudi vozne lastnosti, saj je sklop motorja in zavor vgrajen bolj proti sredini vozila, kar z vogalov odstrani nekaj nevzmetene mase.

Foto: Mercedes-Benz