Bernoullijevo načelo: Električni avtomobili s posebnimi zračnimi blazinami
22.07.2023V čem se lahko zračna blazina za električne avtomobile razlikuje od običajne? Razlika je v sami arhitekturi. Pri Autolivu so predstavili revolucionarno zračno blazino, pri kateri so uporabili Bernoullijevo načelo.
Morda se na prvi pogled zdi, da je popolnoma vseeno, ali enako varnostno blazino vgradite v klasični ali električni avto. A ni čisto tako. Še posebej pri električnih avtomobilih, ki so že od začetka razviti kot 100-odstotno električni avtomobili. Razlika je v sami arhitekturi. Električni avtomobili imajo bolj kompakten pogon, kar pomeni, da pogonska tehnika zavzame manj prostora. Tako električni avtomobili nimajo le večje medosne razdalje, temveč tudi prostornejšo kabino. Sopotnik torej sedi dlje od armaturne plošče kot v avtomobilu z motorjem z notranjim zgorevanjem. In to ima velik vpliv na zračne blazine.
Manjša, a večja, ko se napihne
Električni avtomobili sicer potrebujejo večjo zračno blazino na sovoznikovem sedežu, a kot namenoma je na njihovih armaturnih ploščah običajno manj prostora za namestitev tega varnostnega elementa. Zato je Autolive predstavil novo vrsto zračne blazine. Je manjše konstrukcije, ko pa se napihne, pa je volumen večji. »Naši novi izdelki morajo izpolnjevati zahteve, ki izhajajo iz novih razmerij v notranjosti električnih vozil, kjer sta prostor in teža še pomembnejša. Imamo precej ozek prostor za namestitev zračne blazine, zato moramo biti pri oblikovanju modula zračne blazine bolj ustvarjalni,« je za Automotive News Europe povedal izvršni direktor Autoliva Mikael Bratt.
V čem je trik?
Nova zračna blazina uporablja tako imenovano Bernoullijevo načelo, ki se uporablja v dinamiki tekočin. Bernoullijev pojav lahko opišemo takole - na mestu z večjim prečnim prerezom ima tekočina večji pritisk, a manjšo hitrost, na mestu z manjšim prečnim prerezom pa ima manjši pritisk, vendar večjo hitrost. Dejstvo, da je pri večjem prerezu hitrost tekočine manjša, je posledica kontinuitetne enačbe. Po tem principu je Autoliv uporabil tlačne razlike, da bi pri napihovanju zračne blazine porabil več zraka iz okolice. Posledično lahko manjši napihovalnik napihne veliko večjo zračno blazino. Poleg tega pri Autolive trdijo, da zračna blazina proizvaja manj toplote, je lažja in morda bo celo cenejša. Na trg naj bi prišla že letos jeseni. Proizvajalec ni razkril, v katerem avtomobilu bo zračna blazina premierno predstavljena.