Audijev blagi hibrid nove dobe
31.01.2025V zadnjem času vse bolj priljubljeni blagohibridni pogoni vseskozi napredujejo. Audijev najnovejši pogon uporablja dva alternatorja, enega v sklopu menjalnika in klasičnega jermenskega.
Audi je predstavil svojo novo tehnologijo MHEV plus, ki predstavlja naslednjo generacijo hibridizacije in bo sprva na voljo v modelih A5 in Q5. Gre za najnovejša modela, ki temeljita na platformi PPC (Premium Platform Combustion). Ta napredna tehnologija združuje motor z notranjim zgorevanjem z električnim pogonom za izboljšanje zmogljivosti, učinkovitosti in udobja vožnje.
Ključna novost je vključitev alternatorja v pogonski sklop, ki deluje tudi kot elektromotor. Audi uporablja 48-voltni sistem z litij-železofosfatno baterijo, pri čemer alternator v pogonskem sklopu zagotovi do 18 kW (24 KM) električne moči in 230 Nm navora že ob zagonu vozila, kar izboljša odzivnost in agilnost, še posebej pri nizkih hitrostih.
Alternator zmore do 25 kW rekuperacijske moči, avtomobil pa lahko samostojno poganja do največje hitrosti 140 km/h. Pri višjih hitrostih se prek integrirane parkljaste sklopke odklopi od pogonskega sklopa.
Odločili so se za tekočinsko hlajenje celotnega MHEV sistema, kar baterijam zagotavlja, da delujejo v najbolj optimalnem območju med 25 in 60 stopinjami Celzija. Baterija ima bruto kapaciteto 1,7 kWh, njena največja moč praznjenja pa znaša 24 kW.
Kljub omenjenemu alternatorju je Audi vseeno obdržal tudi jermenski zagonski alternator, katerega prednost je večje udobje med vožnjo kot zobniški alternator, omogoča pa tudi višje začetno število vrtljajev motorja z notranjim zgorevanjem.
Ta tehnologija omogoča brezemisijsko jadranje, električno parkiranje, pa tudi povečanje zmogljivosti z električno podporo motorju z notranjim zgorevanjem.
Zasnovan je tako, da omogoča preprosto integracijo v različne modele, bodisi s pogonom na sprednji ali vsa kolesa (quattro).
Foto: Audi