6 večjih sprememb na področju servisiranja in vzdrževanja vozil
16.05.2024Na vodilno skupino v poprodaji v avtomobilski industriji NEXUS Automotive International smo naslovili vprašanje, katere so največje spremembe, ki si jih lahko v prihodnjih letih obetamo na področju servisiranja in vzdrževanja vozil. Razdelili so jih na šest delov, od sprememb, ki se bodo zgodile na kratek rok do srednjeročnih velikih sprememb.
Pomanjkanje kvalificirane delovne sile in potrebe po usposabljanju
Potreba po naprednem usposabljanju in podpori na daljavo: Tehnološki napredek pri vozilih od tehnikov zahteva višjo raven usposobljenosti in nenehno učenje. Neodvisne servisne delavnice se soočajo z izzivom pri privabljanju in usposabljanju dovolj kvalificiranih delavcev za izpolnjevanje naraščajočih zahtev servisiranja vozil, pri čemer poudarjajo potrebo po posodobljenih programih usposabljanja in certifikatih. To je razlog, zakaj je bilo leta 2022 ustanovljeno neprofitno združenje Talents4AA za spodbujanje privlačnosti in ohranjanje talentov na avtomobilskem poprodajnem trgu. To je tudi razlog, zakaj se je NEXUS skoraj od samega začetka osredotočal na usposabljanje z ustanovitvijo N!Academy leta 2016. Neprekinjeno učenje, zagotovljeno prek N!Academy Cloud, podpira vsakodnevne dejavnosti neodvisnih servisnih delavnic in njihovemu osebju omogoča, da ostane v stiku z novimi tehnologijami.
Trajnostni in okoljski predpisi
Osredotočenost na trajnost: vedno večji je poudarek na trajnosti pri vzdrževanju vozil, od recikliranja delov do uporabe okolju prijaznih materialov in postopkov. Predpisi, katerih cilj je zmanjšati vpliv vozil na okolje, vključno s standardi emisij in zahtevami glede recikliranja izrabljenih vozil, bodo še naprej vplivali na storitvene prakse. Dokaz je koncept NEXUS Service Climate Day: AA Repair for Good. Ta pobuda podpira bistvena prizadevanja servisnih delavnic, da bi izpolnili lokalne predpise in spodbudili spremembe na trgu.
Povezljivost in digitalizacija
Oddaljena diagnostika in posodobitve: z vedno bolj povezanimi vozili lahko proizvajalci izvajajo diagnostiko na daljavo in sprožijo posodobitve programske opreme za reševanje težav, kar zmanjša potrebo po obiskih fizičnega servisa. Ta premik bi lahko privedel do zmanjšanja običajnega vzdrževalnega dela, hkrati pa je večja potreba po varnosti IT in veščinah upravljanja s programsko opremo med tehniki.
Napredni sistemi za pomoč voznikom (ADAS)
Povečana kompleksnost: vozila postajajo vse bolj zapletena z integracijo sistemov ADAS, kar zahteva, da imajo tehniki specializirano znanje in orodja za servisiranje teh sistemov. Umerjanje kamer in senzorjev, posodobitve programske opreme in zagotavljanje delovanja varnostnih funkcij bodo postali rutinski vidiki vzdrževanja vozila.
Spreminjanje modelov lastništva
Modeli naročnine in souporabe: Ker modeli souporabe avtomobila in naročnine postajajo vse bolj priljubljeni, se lahko odgovornost za vzdrževanje vozil prenese s posameznih lastnikov na upravljavce voznih parkov ali proizvajalce. To bi lahko vodilo do bolj centraliziranih in standardiziranih servisnih praks, s poudarkom na povečanju časa delovanja in učinkovitosti vozila. Biti del mreže postaja ključnega pomena.
Elektrifikacija in njen vpliv
Prehod na električna vozila (EV): EV imajo manj gibljivih delov kot vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem (ICE), kar vodi do drugačnih potreb po vzdrževanju. EV potrebujejo manj pogoste servise za stvari, kot so menjava olja in izpušni sistemi, vendar bodo morda potrebovali več posebne pozornosti glede delovanja akumulatorja, električnih pogonov in stalnih posodobitev programske opreme.