Domov Aktualna izobraževanja Preverjanje znanja Novice O nas Kontakt

3D in razširjena resničnost deset metrov pred voznikom

08.04.2021

2021-mercedes-benz-s-class-17.jpg

Nova generacija Mercedes-Benza razreda S je pokazala, kaj lahko od vozil nemškega proizvajalca pričakujemo v bližni prihodnosti. Mercedes s svojo admiralsko ladjo vedno znova napoveduje tehnološko prihodnost osebnih vozil. Pričakujete lahko tudi vse večji vpliv navidezne resničnosti.

Notranjost novega razreda S je lahko opremljena z do petimi velikimi ekrani. Z njihovo pomočjo lahko potniki, ne glede, kje sedijo, enostavno upravljajo s celotnim vozilom.

Vsebino med različnimi ekrani je mogoče hitro in enostavno deliti. Izjema je le kombinirani zaslon pred voznikom s 3D zmogljivostjo, ki lahko po želji ustvari optični globinski učinek globine 1,5 metra. Nastavitve oziroma obvestila radarskega ohranjevalnika hitrosti in varnostne razdalje Distronic, navigacije, asistenčni sistemi in podobno »oživijo« v 3D podobi dobesedno pred voznikovimi očmi, natančneje virtualnih 10 metrov pred voznikom, in to v velikosti 77 palcev.

20C0431_003.jpg

Vozniku je na voljo tudi projekcijski Head-up zaslon, ki s pomočjo tehnologije razširjene resničnosti (AR) projicira usmerjevalne puščice in črte voznega pasu v resnično okolje in vozniku zagotavlja podporo s številnimi dodatnimi informacijami. Sistemi za pomoč vozniku ustrezajo potrebam voznika, delujejo nevsiljivo, a kljub temu prepoznajo, kdaj voznik potrebuje pomoč.

Aktivna ambientna osvetlitev in upravljanje z gestami

Mercedes je še nadgradil svoj uporabniško-zabavni vmesnik MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Če je bil v dosedanjih modelih vmesnik MBUX namenjen predvsem vozniku in sovozniku, je zdaj poudarek tudi na potnikih zadaj. Vmesnik loči posamezne govorce, zato lahko govornega asistenta »Hey Mercedes« uporabljajo prav vsi potniki. Biometrična zaščita osebnih podatkov omogoča nastavitve osebnega profila in zaščito s prepoznavanjem obraza ali prstnega odtisa.

20C0431_001.jpg

Močno nadgrajena je tudi funkcionalnost upravljanja z gestami. S pomikom roke je mogoče odpiranje in zapiranje strešnega okna ali samodejni spust senčnika zadnjega stekla ob pogledu voznika nazaj. S pomočjo govornega vmesnika, aplikacije Mercedes Me in povezave s spletom je možno preveriti celo, ali smo v stanovanju ugasnili vse luči in zaklenili vrata.

Ambientna osvetlitev notranjosti razreda S doda še več prestiža in omogoča dodatno stopnjo individualizacije, aktivna ambientna osvetlitev pa poskrbi še za večjo mero varnosti. V kombinaciji z opozorilom na mrtvi kot bo, v primeru, da bi voznik želel zamenjati vozni pas, ko se nekdo nahaja v njegovem mrtvem kotu, ambientna osvetlitev v voznikovih ali sovoznikovih vratih začela utripati.

2021-mercedes-benz-s-class-15.jpg

»Risanje« po cestišču

Nov sistem žarometov DIGITAL LIGHT je sestavljen iz treh izjemno zmogljivih LED projektorjev, katerih svetloba se odbija in krmili več kot 1,3 milijona mikro ogledal. Sistem je 100-krat bolj natančen kot dobro uveljavljeni in v novem razredu S serijski Multibeam. To je najbolj očitno pri senčenju nasproti vozečih avtomobilov in pri osvetljevanju prometnih znakov. Sistem je zmožen na cestišče tudi »risati« varnostna obvestila, označiti pešca in voznika varno voditi skozi labirint začasnih pasov po večjih avtocestnih deloviščih. Poleg naprednih funkcij, ki jih bodo vozniki novega razreda S cenili pri vožnji ponoči, npr. topografska osvetlitev cestišča, ki svetlobni snop samodejno prilagaja reliefu ceste, pri vsakem odklepanju avtomobila pa voznika in potnike pozdravi s pravim svetlobnim ognjemetom dobrodošlice.